اگر پدال گاز گیر کرد و ترمز از کار افتاد، چه می کنید؟!

مشکلات فنی که گاه در خودرو به وجود می آید ، بسیار است ولی خطرناک ترین این مشکلات مربوط به موتور ، گیربکس و ترمز می شود .
کد خبر: ۹۳۰۰۵۵
اگر پدال گاز گیر کرد و ترمز از کار افتاد، چه می کنید؟!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، به نقل از خبرگزاری شام تایمز، تصور کنید که در حال رانندگی در اتوبان ناگهان مشکلی فنی پیش می آید و پدال گاز گیر می کند و ترمز از کار می افتد. در این شرایط چه می کنید؟
اقدامات لازم در صورت مواجه شدن با مشکل گیر کردن پدال گاز و کار نکردن ترمز :

- حفظ خونسردی

استرس نداشته باشید، زیرا هر تصمیم و اقدام اشتباه به علت استرس ممکن است به قیمت جان شما تمام شود. فرمان را در دست بگیرید و پیوسته به جلو نگاه کنید و اگر جاده خالی از خودرو بود ، به دنبال یافتن لاین خالی برای هدایت خودرو به سوی آن لاین باشید و اگر هیچ لاین خالی پیدا نکردید ، در سمت چپ اتوبان حرکت کنید تا با خودروهای دیگر برخورد نکنید.

- درنگ کردن پیش از استفاده از ترمز دستی

اگر خودروی شما با سرعت پایین حرکت می کند ، ترمز دستی را بکشید تا با این روش بتوانید آسیب ها و صدمات خطرناک را از خود و همراهانتان دور کنید، ولی اگر خودروی شما با سرعت بالا حرکت می کند ، از کشیدن ترمز دستی بپرهیزید، زیرا چنین کاری باعث واژگونی خودرو و به خطر افتادن جان شما و دیگر سرنشینان خواهد شد .

خطر --- آیا به خاموش کردن خودرو فکر کرده اید؟!
خاموش کردن خودرو هنگام حرکت با سرعت بالا باعث قفل شدن فرمان و حرکت خودرو در یک لاین می شود، و در این هنگام نمی توانید مانع برخورد خودروی خود با خودروی جلویی بشوید.

خلاص کردن .. بهترین راه حل

بهترین راه حل برای رهایی از مشکل گیر کردن پدال گاز و کار نکردن ترمز هنگام حرکت با سرعت بالا، خلاص کردن خودرو و فشار دادن مداوم و محکم پدال ترمز است، و با این روش نیروی موتور به چرخ ها منتقل نخواهد شد و سرعت خودرو به آرامی کاهش خواهد یافت، و با همین روش به رانندگی ادامه دهید، و فرمان را تحت کنترل خود داشته باشید تا اینکه بتوانید در محلی توقف کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها