سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95:

مخالفت دولت با حذف یارانه بگیران ثروتمند انتخاباتی است/ قبلا که یارانه عزا بود!

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 با اشاره به اینکه سال آخر دولت است و رویکرد غیر کارشناسی اش بیشتر از کارشناسی است گفت: دو سال پیش وزیر اقتصاد اعلام کرد که 10 میلیون نفر را شناسایی و ریز اطلاعات آنها را داریم چرا دولت می گوید نمی توانیم بیش از دو میلیون نفر را شناسایی کنیم.
کد خبر: ۸۹۸۳۴۸
مخالفت دولت با حذف یارانه بگیران ثروتمند انتخاباتی است/ قبلا که یارانه عزا بود!

محمد رضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اینکه دولت اصرار به حذف بخشی از یارانه بگیران داشت گفت: مخالفت هایی که چند روز گذشته صورت گرفت سیاسی و غیرکارشناسی است، وقتی دولت می گوید شب پرداخت یارانه عزاست بنابراین مجلس کمک می کند شب عزا برداشته شود و قصد کمک به دولت را دارد بنابراین دولت نباید مخالفتی با این موضوع داشته باشد.

وی ادامه داد: سال آخر دولت است و رویکرد غیر کارشناسی اش بیشتر از کارشناسی است، دولت پرداخت یارانه را به عذاب الیم تعبیر کرده بود حال با مصوبه مجلس عذاب الیم کاهش می یابد یا افزایش؟

نماینده مردم کرمان در مجلس نهم افزود: عقل سلیم ایجاب می کند که دولت از هر کمکی استفاده کند و مجلس نیز قصد کمک به دولت را دارد.

پورابراهیمی با شاره به اینکه اعضای دولت همه موافق مصوبه هستند و اظهارات نوبخت در مورد اینکه دولت نمی تواند مصوبه را اجرا کند سیاسی است اظهار داشت: چند نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور در مجلس از این مصوبه تقدیر کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 گفت: زمانی که مصوبه مجلس مبنی بر حذف 24 میلیون نفر از یارانه بگیران قانون شود دولت مکلف به اجرای آن است و مانند سایر قوانین در صورت عدم اجرا پیگرد قانونی دارد.

وی ادامه داد: دو سال پیش وزیر اقتصاد اعلام کرد که 10 میلیون نفر را شناسایی و ریز اطلاعات آنها را داریم چرا دولت می گوید نمی توانیم بیش از دو میلیون نفر را شناسایی کنیم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی، اصلی ترین دلیل اظهار مخالفت دولت در مورد مصوبه مجلس را دلایل سیاسی و مربوط به انتخابات ریاست جمهوری دانست و افزود: دولت نمی خواهد در این مقطع در فضای جامعه تغییراتی ایجاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها