پاسخ اردوغان به انتقاد رئیس حزب مخالف:

قلیچدار اوغلو بی بهره از ناموس و شرف است

رئیس جمهور ترکیه از رئیس حزب اصلی مخالف دولت در مجلس ترکیه که وی را به فساد مالی و دیکتاتوربودن متهم کرده است، به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۷۴۹۲۴
قلیچدار اوغلو بی بهره از ناموس و شرف است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ؛ رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه ، روز گذشته در دیدار با گروهی از شورایاران ترکیه در آنکارا با انتقاد شدید از کمال قلیچدار اوغلو ، رئیس حزب جمهوریت خلق ، وی را فردی نادان و بداخلاق توصیف کرد.

اردوغان با اظهار ناخشنودی از انتقادهای مداوم قلیچدار اوغلو گفت : رئیس حزب اصلی مخالف دولت هم در کنگره سراسری این حزب و هم در نشست فراکسیون نمایندگان حزب جمهوریت خلق در مجلس ترکیه چهره زشت خود را نشان داد.

رئیس جمهور ترکیه افزود : وی از مدتی پیش مطالبی را علیه من و خانواده ام بیان می کند که شایسته رئیس حزب مخالف نیز نیست. میزان غرامت هایی که وی در دادگاه به پرداخت آن به من محکوم شده است، مرتبا افزایش می یابد. صرف نظر از این مسئله باید این موضوع را خاطر نشان کنم که بارها اعلام کردم، قصد ندارم به سخنان وی پاسخ دهم ؛ اما قلیچدار اوغلو مانند افرادی است که اگر آب دهان به صورت آنان بیندازی، می گویند حتما هوا بارانی است.

اردوغان تاکید کرد: قصد ندارم در اوضاع کنونی که ترکیه با مسائل فراوانی مواجه است و باید راه حلی برای آن بیابیم، وقت خود را صرف چنین افراد بی بهره از ناموس و شرف کنم.

وی گفت: قلیچدار اوغلو نیز در میان افرادی است که از تروریست ها دفاع و حمایت می کند.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنرانی خود با انتقاد شدید از دانشگاهیان و روشنفکرانی که طوماری را در اعتراض به عملیات نیروهای دولتی در مناطق جنوب شرقی ترکیه امضا کرده اند ، گفت: آنان هر اندازه که می خواهند دست و پا بزنند. ترکیه کنونی، ترکیه سابق نیست که آن را گروهی لمپن که خود را روشنفکر و دانشگاهی می نامیدند، اداره می کردند.

اردوغان گفت : من از دانشگاهیان می پرسم ، آیا شما طرفدار یکپارچگی ترکیه هستید؟ اگر شما طرفدار یکپارچگی این کشورید، چرا با زبان گروه تروریستی که به نیروهای دولتی حمله می کنند ، سخن می گویید؟

وی تاکید کرد: شایسته نیست دانشگاهیان و روشنفکران از گروه پلید تروریستی جانبداری کنند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: دولت ترکیه، گروه تروریستی و حزبی را که به این گروه متکی است، مخاطب خود نخواهد دانست. کسانی که سلاح به دست گرفته اند و کسانی که از گروه تروریستی حمایت می کنند، پاسخ خیانت خود را دریافت خواهند کرد.

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد: ما با برادران کردمان نمی جنگیم بلکه با تروریسم و تروریست ها مبارزه می کنیم.

وی سران گروه پ ک ک و دانشگاهیان طرفدار آنان را که دولت ترکیه را به کشتار کردها متهم می کنند، افراد بی وجدان توصیف کرد.

اردوغان همچنین جوانانی را که به گروه پ ک ک پیوسته اند، به جدا شدن از این گروه فراخواند و گفت: ما نمی خواهیم پیکر بی جان شما را در کوه ها و دره ها مشاهده کنیم یا شما را در پشت میله های زندان ببینیم. ما می خواهیم شما افراد مفیدی برای خانواده ، مردم و کشورتان باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها