مسلمان بودن تنها جرم زن اخراجی از سخنرانی ترامپ

سی ان ان گفت "رُز حمید" صرفا به علت اینکه مسلمان بود، از محل سخنرانی ترامپ اخراج شد.
کد خبر: ۸۷۱۴۴۲
مسلمان بودن تنها جرم زن اخراجی از سخنرانی ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سی ان ان، رُز حمید زن مسلمانی که با پوشش اسلامی در محل سخنرانی دونالد ترامپ حضور یافته بود، صرفا به علت اینکه مسلمان بود، از محل سخنرانی اخراج شد.

رز حمید در مصاحبه سی سی ان، گفت: من کاملا ایمان دارم اگر مردم همدیگر را بشناسند، دیگر از هم واهمه نخواهند داشت و این اظهارات نفرت انگیز متوقف می شود. من واقعا قصد دارم به افراد فرصت دهم مسلمانان را بشناسند و درک کنند که مسلمانان ترسناک نیستند. افرادی که در این سالن اطراف من بودند، دوست داشتنی بودند و خوراکی هایی خود را به من تعارف می کردند. اما با سخنانی که در این سالن مطرح شد، ذهنیت افراد به سمت نفرت سوق داده شد و من در حالیکه به بیرون از سالن هدایت می شدم، برخی افراد جمله هایی تنفرآمیز را به زبان می آوردند. این نکته جالب توجه است که افرادی که لحظه ای پیش، کاملا اوضاع را عادی می دیدند، حالا تهییج شده بودند.

مجری سی ان ان سئوال کرد چرا شما خود را در این موقعیت قرار دادید که آن افراد با شما برخورد کنند؟

رز حمید گفت: زیرا من نمی خواهم آنها را افرادی با این نوع طرز فکر بدانم. من فکر می کنم این مشکلی است که ما ایجاد می کنیم و افراد را در این دسته بندی ها قرار می دهیم. ما درباره افراد پیش داوری می کنیم و آنها را بد و خوب خطاب می کنیم. من فکر می کنم همه افراد، شریف و قابل احترام هستند و افرادی که در اطراف من بودند و برخوردی دوستانه با من داشتند، همین واقعیت را نشان می دهد. اما وقتی اظهاراتی چنین نفرت آمیز و تحریک کننده مطرح می شود، افراد تحریک می شوند.

زن مسلمان اخراج شده از جلسه ترامپ گفت من فکر می کنم همه افراد، شریف و قابل احترام هستند و افرادی که در اطراف من بودند برخوردی دوستانه با من داشتند، همین واقعیت را نشان می دهد اما وقتی اظهاراتی چنین نفرت آمیز و تحریک کننده مطرح می شود، آنها تحریک می شوند.

من واقعا از این افراد نمی ترسم و از طرف آنها احساس خطر نمی کنم زیرا می دانم که انسان های شریف برای دیگران احترام قائلند.

مجری سئوال کرد زمان خروج از سالن، به شما چه می گفتند؟

این زن مسلمان گفت افراد وقتی با سخنان ترامپ تحریک شده بودند، فریاد می زدند «تو با خودت بمب داری، از سالن بیرون برو»؛ اما آنها این سخنان را بدون اینکه واقعا به آن فکر کرده باشند، به زبان می آوردند و من واقعا برای آنها متاسفم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها