اعضای شورای امنیت درباره قطعنامه سوریه به توافق نرسیدند

پیش از برگزاری نشست نیویورک درباره سوریه، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل سعی کردند درباره پیشنویس قطعنامه‌ای شامل راه‌حلی بین‌المللی برای پایان جنگ پنج ساله داخلی در سوریه دست یابند.
کد خبر: ۸۶۵۲۰۵
اعضای شورای امنیت درباره قطعنامه سوریه به توافق نرسیدند

سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در گفتگو با گزارشگران اعلام کرد که اعضای دائم شورا نتوانسته‌اند درباره پیش‌نویس این قطعنامه به توافق برسند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید قدرت‌های غربی امیدوار بودند به قطعنامه‌ای دست یابند که در آن نقشه راه دو ساله‌ای برای مذاکرات بین دولت و مخالفین سوریه در یک دولت وحدت ملی از ماه ژانویه آغاز شده و در نهایت به یک انتخابات ختم شود.

این نقشه راه که طی دو دور مذاکره در وین بر روی آن کار شده بود، شامل آتش‌بس بین همه گروه‌ها به غیر از داعش،‌ جبهه النصره و چند گروه دیگر بود.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل، می‌گوید اختلافات بسیاری بین پنج عضو دائم شورای امنیت وجود دارد.

وی گفت: "مطمئن نیستم که این کار به پایان برسد زیرا متأسفانه برخی تلاش‌های عمدی یا غیر عمدی برای کنار گذاشتن اسناد وین وجود دارد و ما نمی‌خواهیم چنین اتفاقی بیفتد." چورکین از توضیح بیشتر خودداری کرد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان، می‌گوید "برخی تحرکات" در گفتگوهای سوریه انجام گرفته و اینکه هدف از نشست‌های نیویورک تشریح بازه زمانی برای گفتگوهای صلح بین دولت و مخالفین است.

وزرای خارجه چندین کشور - شامل آمریکا،‌ روسیه، ترکیه، عربستان سعودی، ایران و دیگر قدرت‌های اروپایی و خاورمیانه - در هتل پالاس نیویورک درباره سوریه گفتگو می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها