قدردانی 2 نماینده از اقدام رسانه ملی

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: از رئیس سازمان صدا و سیما که با برخورد سریع و قاطعانه در جریان برنامه اخیر فیتیله نشان داد به فرهنگ و مردم شریف آذربایجان علاقه دارد، تقدیر و تشکر می کنیم.
کد خبر: ۸۵۵۴۰۱
قدردانی 2 نماینده از  اقدام رسانه ملی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، میر هادی قره‌ سید با اشاره به سهل انگاری پیش آمده در برنامه فیتیله که روز جمعه از شبکه دو پخش شد و لزوم حفظ وحدت در جامعه اظهار داشت: زبان آذری و هویت آذری یک هویت شیعی ایرانی است که مبنای تشکیل جریان تشیع در ایران اسلامی بوده و این فرهنگ برای ایران ماندگار است.

وی افزود: با توجه به اصول قانون اساسی و تدابیری که مقام معظم رهبری در خصوص قومیت‌ها دارند همه وظیفه داریم در خصوص قومیت‌ها و اعتلای فرهنگ آنها و حفظ سوابق تاریخی آنها تلاش کنیم.

میرهادی قره‌سید گفت: آذربایجان منشأ انقلاب ها در ایران به‌خصوص انقلاب اسلامی بوده است؛مردم آذربایجان نشان دادند در انقلاب تأثیرات و ثمرات اساسی داشته اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: در این خصوص باید از نمایندگان استان‌های آذری زبان در مجلس شورای اسلامی و به ویژه از خود مردم فهیم و غیورآذری زبان که با تدبیر و مدیریت خودشان نگذاشتند دشمنان انقلاب و نظام آب به آسیاب بریزند و سوء استفاده کنند و همچنین از رئیس سازمان صدا و سیما که به‌موقع، با برخورد سریع و قاطعانه با عوامل پخش این برنامه نشان داد که به فرهنگ و مردم شریف آذربایجان علاقه دارد تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم نظارت اساسی بعد از این به گونه‌ای باشد که در راستای احیای حقوق حقه خطه آذربایجان قدم‌های اساسی برداشته شود.

دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تاریخ چند صدساله ایران که استعمارگران همیشه برای تجزیه ایران به دنبال ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب ایرانی به شیوه های مختلف بودند و همچنین لزوم حفظ سرمایه اجتماعی در این زمان که ایجاد وحدت و همدلی بین قشرهای جامعه از مؤلفه های اساسی آن است خاطرنشان کرد: دنیا اکنون از سرمایه انسانی به سمت سرمایه اجتماعی حرکت کرده و اقتدار کشورها و دولت‌ها در گرو سرمایه اجتماعی آنهاست.

وی تصریح کرد: ایجاد وحدت بین فرهنگ‌ها و قومیت‌ها در یک کشور از پارامترهای اصلی و اساسی حفظ سرمایه اجتماعی است. خرد جمعی اکنون به این نتیجه رسیده است که تفکیک و تجزیه اقوام در جامعه هیچ نفعی برای اقوام ندارد.

میرهادی قره‌سید یادآور شد: در یکپارچگی، وحدت و اتحاد هست که می توانیم به اهداف بلند خود برسیم و به قله های رشد و اعتلای کشورمان دست پیدا کنیم.

رسانه‌های بیگانه به‌شدت دنبال این هستند که یکپارچگی ملت ایران را برهم بزنند

نماینده مردم زنجان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لازم است مردم ما هوشیار باشند چراکه رسانه‌های بیگانه به‌شدت دنبال این هستند که یکپارچگی ملت ایران را برهم بزنند.

محمد اسماعیلی با اشاره به سهل انگاری پیش آمده در برنامه فیتیله اظهار داشت: با توجه به برنامه ای که از طریق شبکه دو پخش شد و موجب ناراحتی تعداد قابل توجهی از ملت شریف ایران شد، جای ناراحتی بود که از طریق رسانه ملی که رسانه عموم مردم است چنین خطایی قابل قبول نیست، اما بعد از این اتفاق، رئیس سازمان و مسئولان رسانه ملی بلافاصله عذرخواهی کردند و با عوامل تولید و پخش و آنهایی که باید نظارت می کردند برخورد شد که این خودش جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: این کار شایسته ای بود که به‌موقع صورت گرفت و خیلی مؤثر بود؛ با عذرخواهی و برخورد با متخلفان فضا آرام شد.

اسماعیلی یادآور شد: متاسفانه بعضی از رسانه های معاند و شبکه های ماهواره ای دنبال سوءاستفاده و فرصتند؛ واقعیت این است که آنها نه تنها صلاح ملت ایران را نمی خواهند بلکه دشمن ملت ایرانند و دائما می خواهند این اتحاد و انسجامی که در درون کشور ما وجود دارد و همه اقوام برادرانه، صمیمی و با احترام در کنار هم زندگی می کنند و مدافع نظام، انقلاب و ایران اسلامی هستند وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: همه مردم باید حواسشان جمع باشد که این رسانه‌های بیگانه و این شبکه‌های ماهواره ای که مرتب علیه ایران برنامه پخش می کنند، به مردم ایران توهین و آنان را تحقیر می کنند، به هیچ وجه مورداعتماد نیستند.

وی افزود: الحمدلله مردم به حرف اینها گوش نمی کنند و همه ملت ایران با توجه به اقوام مختلفی که درگوشه و کنار کشور زندگی می کنند یکپارچه اند و نشان دادند که متشکل از یک ملت واحد، پشتیبان ولایت فقیه و پشتیبان ارزش های انقلاب و کشور هستند.

وی گفت: این حرکت‌ها که از طرف دشمنان ایران انجام شده تاکنون نتوانسته است مشکلی در اراده ملت ایران ایجاد کند بعد از این هم موفق نخواهند شد. البته لازم است مردم ما هوشیار باشند چرا که رسانه های بیگانه به شدت دنبال این هستند که یکپارچگی ملت ایران را برهم زنند.

اسماعیلی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری درباره نفوذ دشمن در عرصه های مختلف و مشارکت همه قشرهای مردم در جهت حفظ سرمایه های اجماعی و وحدت مردم خاطر نشان کرد: الحمدلله مردم ما فهیم و ولایتمدارند و همیشه پشت سر امام و رهبری حرکت کرده‌اند؛ تا به امروز دشمن با همه سرمایه گذاری هایی که علیه ملت ایران انجام داده است به ویژه در فضای رسانه، حتی کمترین موفقیت را به دست نیاورده است و این نشان می‌دهد که ملت ما هوشیار و آگاه از مسائل روز هستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: توطئه ها مرتب علیه کشور و ملت ما وجود دارد. در اینجا لازم است بیان کنم که همه مردم ما به‌ویژه مسئولان باید هوشیاری و بصیرت داشته باشند تا توطئه های دشمن که هر روز با طراحی جدیدی وارد صحنه می شود تا این اتحاد و انسجامی را که در کشور ما وجود دارد و برای همه کشورها و مردم دنیا الگو شده است از بین ببرند، ولی با هوشیاری و بیداری ملت ایران و مسئولان ان‌شاءالله کاری از پیش نخواهند برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها