در جریان سفر به جمهوری آذربایجان؛

آیت الله نوری همدانی برای آزادی قره باغ دعا کرد

آیت الله نوری همدانی که به باکو سفر کرده برای آزادی قره باغ که هم اکنون تحت اشغال ارمنستان است دعا کرد.
کد خبر: ۸۳۲۸۹۵
آیت الله نوری همدانی برای آزادی قره باغ دعا کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری «آپا»، آیت ‌الله‌ العظمی شیخ حسین نوری همدانی از شخصیت های برجسته مذهبی و رهبران انقلاب جمهوری اسلامی ایران که در جمهوری آذربایجان حضور دارد، اعلام کرد: من به درگاه خداوند برای آزادی قره باغ دعا می کنم و امیدوارم این سرزمین به آذربایجان بازگردانده شود.

آیت‌الله‌ نوری همدانی که به دعوت الله شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز وارد باکو شده است، گفت از این که در سرزمین تاریخی آذربایجان هستم، مسرورم.

وی اسلام را دین برابری دانست و گفت: اسلام دین تساوی است و من در آذربایجان این برابری را به عینه دیدم. من فکر می کنم در این زمانه، وحدت مسلمانان از هر دوره دیگری ضروری تر است، پیام قرآن نیز همین است که مسلمین در برابر غیرمسلمانان موضعی سخت، اما در مواجهه با همدیگر همبستگی داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی عالم همچنین روز 31 آگوست در خیابان شهداء شهر باکو حضور یافته و نسبت به شهدائی که جان خود را در راه آزادی و تمامیت ارضی کشورمان نثار نموده اند، ادای احترام نموده و دعا کرد.

آیت الله نوری همدانی پس از آشنا شدن با مسجد حیدر، توجه ارائه شده به ارزش های دینی و معنوی در آذربایجان را مورد تقدیر قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها