روایت مهران دوستی از حمله آمریکا به هواپیمای ایرانی

دو مستند با موضوع حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سالروز این رویداد ، در قالب برنامه « سیمرغ » از شبکه مستند پخش می شود.
کد خبر: ۸۱۳۴۰۷
روایت مهران دوستی از حمله آمریکا به هواپیمای ایرانی

در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ ناو آمریکایی"وینسنس" به هواپیمای جمهوری اسلامی ایران حمله کرده و آن را با موشک مورد اصابت قرار داد. ایرباس ایرانی با شماره ۶۵۵ که بر فراز خلیج فارس در حال صعود گرفتن بود منهدم و تمامی سرنشینانش به شهادت رسیدند.

« فانوس خیال » عنوان مستندی است که با گویندگی مهران دوستی در سال 1384 ساخته شده است و به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران می پردازد. این مستند 60 دقیقه ای جمعه ساعت 12 پخش می شود.

همچنین مستند دیگری با همین موضوع و با اجرای داوود نماینده و با حضور مسئولان وقت؛ مجیدی مدیر عامل هواپیمایی کشور ، سعیدی کیا وزیر راه و ترابری و تیمسار ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش در سال 1367 ساخته شده است و جمعه ساعت 19 و به مدت 26 دقیقه در قالب « سیمرغ » از شبکه مستند پخش می شود.

«سیمرغ» با الهام از سیمرغ افسانه ای ، به همت و اراده مردم سرزمینی می پردازد که در سیر و حرکت انقلابی خود ، به وحدت و همدلی در حماسه انقلاب رسیدند. در این مجموعه مستند، آرشیوی گنجینه ای از تصاویر خاطره انگیز و دیده نشده یا کمتر دیده شده ای از وقایع انقلاب اسلامی به نمایش در می آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها