سازمان‌های خیریه چه راه‌هایی را برای کمک پیش‌بینی کرده‌اند؟

بودن با دیگری؛ گوهر زندگی

افزایش 15 درصدی بودجه بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی از افزایش ۱۵ درصدی بودجه بهزیستی در سال ۹۴ خبر داد و گفت: دو هزار و ۷۵۰ شغل در سال جاری برای معلولان ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۷۸۰۵۵
افزایش 15 درصدی بودجه بهزیستی

دکتر همایون هاشمی، گفت: در سال آینده بودجه سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار خواهد شد بطوری که ۳۰۰ میلیارد تومان برای اقدامات و برنامه های سازمان در حوزه های مختلف اختصاص پیدا می کند.

وی از توجه به بخش مسکن و اشتغال خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش اعتبارات از این مبلغ در زمینه کمک به تامین جهیزیه، یارانه مراکز، فعالیت های تخصصی و...استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد تخصیص اعتبار امسال سازمان نیز افزود: سال ۹۳ سال خوبی برای بهزیستی بود بدلیل اینکه اعتبارات ما بیش از هر سال دیگری رشد داشت و تا کنون نیز تخصیص بودجه به حداکثر مکفی رسیده است و مشکلی در این رابطه نداریم.

هاشمی به اشتغال مددجویان و معلولان اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال افراد تحت پوشش در سال جاری مجتمع های تولیدی معلولان در ۲۱ استان راه اندازی شد و در همین ارتباط توانستیم دو هزار و ۷۵۰ شغل برای این افراد ایجاد کنیم.

وی از برنامه ریزی برای ایجاد مشاغل جدید برای معلولان و مددجویان خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قصدداریم در سال ۹۴ شغل های جدید دیگری برای معلولان ایجاد کنیم و از توانایی و ظرفیت بالقوه آنان در این خصوص بهره خواهیم برد.

به گفته هاشمی، همچنین برنامه دیگر ما افزایش سهم اشتغال معلولان در دستگاه های دولتی است که در سال بعد با اجرایی شدن قانون جامع معلولان و رایزنی با سازمانها و نهادهای مختلف امیدواریم به این امر دست پیدا کنیم. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمود كاظمی معلول تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
۰
۰
به اسم معلولین چندین هزار خودرو خارجی وارد ایران شد كه به معلولین تحویل بدهند. سایت درست كردن كه معلولین برای ایاب و ذهاب و خرید خودرو و وارد كردن خودرو با تخفیف گمركی ثبت نام كنند و تعداد زیادی معلول ثبت نام كر دندند اما بعد از 5 سال خبری از خودرو ها نشد و خودروهای داخلی هم سه باربر قمتشان گران شد. به اسم معلولین به كام فرصت جویان . با تحقیق در سایت ها و اخبار خبرگزاری ها درستی حرف اینجانب قابل تایید است. ای كاش به جای آمار و ارقام با خود معلولین مصاحبه و نظرسنجی شود. ...

نیازمندی ها