ابتکار:مشکلات هوای تهران هنوز برطرف نشده است

نوید وارونگی هوای تهران

ابتکار

برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار در کشور تدوین شد

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در سطح ملی دولت با جدیت به مقابله با پدیده گرد و غبار وارد شده و برنامه مقابله با این پدیده تدوین شده است.
کد خبر: ۷۳۷۰۰۵
برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار در کشور تدوین شد

معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای مقابله با گرد و غبار به ویژه های گرد و غبار ورودی از غرب کشور، عراق، مرز سوریه، اردن و عربستان، برنامه هایی تصویب و مکاتباتی انجام شده است.
وی افزود: در دیدار با وزیر آب عراق بر تقویت اجرای برنامه‌های مزبور تاکید شد البته دولت جدید عراق از برنامه‌های ما استقبال کرده و امید است برنامه‌ها اجرایی شود.
رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهارکرد: برای هر کدام از استان های که مشکل دارند برنامه هایی در دست تدوین است.
ابتکار افزود: محیط زیست دلایل مربوط به آلوده بودن بنزین‌های تولیدی پتروشیمی را به مجلس گفته است و بنزین آلوده نیز از چرخه خارج شده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت یازدهم برای ارتقای کیفیت هوا گفت: کیفیت هوای تهران و شهرهایی که مشکل آلودگی هوا داشتند امسال در مقایسه با سال 91و 92 به قطع بهتر بوده است.
ابتکار اظهار کرد: این نیز ادعا نیست بلکه حاصل حساب و کتاب اعداد است و بر اساس شواهد موجود اعلام شده است.
وی با بیان اینکه کیفیت هوا عالی نشده است گفت: امسال شمار روزهای ناسالم در مقایسه با دو سال 91 و 92 افزایش یافته است و میزان بنزین و گوگرد موجود در هوا نیز به طور محسوس کاهش و تعداد روزهای سالم و پاک افزایش یافته است.
رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: علاوه بر آن، رنج آلودگی در روزهای ناسالم نیز امسال پایین بوده است.
وی تصریح کرد: مشکل آلودگی هوا حل نشده و هنوز راه طولانی درپیش داریم و کار زیادی باید در این زمینه انجام شود.
ابتکار درباره مدیریت پارک ملی گلستان نیز گفت: مدیریت این زیست بوم های یکپارچه که در سه استان گلستان، خراسان شمالی و سمنان است برعهده سازمان بوده اما هر مدیری در هر استانی در حیطه وظایف خود مسئولیت دارد.
رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: البته استانی که بیشترین مساحت پارک در آن واقع شده به عنوان مدیر اصلی است اما تمام آن را سازمان مرکزی مدیریت می‌کند و سیاست‌، سیاست‌های سازمان مرکزی است.
ابتکار درباره حمایت از فعالیت محیط بانان گفت: حتما قوانین حمایت از محیط بانان بازنگری و اصلاح می‌شود تا از حقوق محیط بانان در محاکم دفاع شود.
وی در باره تعیین وضعیت کوشکی و دلبر دو یوز پلنگ جاجرم و شاهرود نیز گفت: این کار مطالعاتی بود و این سازمان برای تکثیر این گونه در اسارت با بهره برداری از توان کارشناسان ملی و بین المللی اقدام می کند اما سیاست مهم تر از تعیین تکلیف این دو یوز، تامین شرایطی است که تکثیر یوز در شرایط طبیعی انجام شود.
رئیس سازمان محیط زیست اظهار کرد: سیاست ما، حفاظت از زیستگاه های طبیعی یوز و سایر وحوش است زیرا یگ گونه اگر در زیستگاه طبیعی خود به خوبی حفاظت شود تکثیر، زادآوری و زندگی آن بهتر محقق می‌شود و اهمیت این امر بیشتر از داستان کوشکی و دلبر است.
وی تصریح کرد: تصاویر گرفته شده از یوزهای میاندشت نشان داده جمعیت یوزها در حال افزایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها