سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر از نهایی ‌شدن متن تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار خبر داد.
کد خبر: ۷۱۳۰۲۷
سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار

علی جهاندیده افزود: از مدت‌ها پیش بحث سرمایه‌گذاری کشور‌های خارجی در توسعه بندر شهید بهشتی مطرح بود و هندی‌ها از نخستین کسانی بودند که نسبت به این موضوع اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: پس از چند ماه بررسی ابعاد مختلف پروژه و طرح‌های پیشنهادی متن، تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری هندی‌ها نهایی شده و تا هفته آینده برای اعلام نظر به آنها تحویل می‌شود.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر درباره زمان دقیق امضای تفاهم‌نامه و آغاز به کار هندی‌ها گفت: با اعلام نظر نهایی دوطرف درباره متن تفاهم‌نامه در آینده‌ای نزدیک به امضاء خواهد رسید

جهاندیده با بیان این‌که تا زمان نهایی نشدن طرح‌ها، نمی‌توان راجع به مبلغ دقیق سرمایه‌گذاری هند اظهار نظر کرد، گفت: با ورود رسمی طرف خارجی به بندر، طرح‌های آنها از سوی سازمان بنادر مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و با بررسی مجموع پروژه‌های تائید شده، می‌توان این رقم را تخمین زد.

موضوع توسعه بندر شهید بهشتی – چابهار با توجه به نقش مهمی که در اتصال آب‌های شرقی ایران به تنگه هرمز و البته آبهای آزاد دارد مورد تاکید فراوان بوده است.

رئیس‌جمهور نیز در جریان بازدید چند ماه قبل خود از وزارت راه و شهرسازی بار دیگر بر لزوم توجه به طرح‌های توسعه‌ای این بندر تاکید کرد و این موضوع راه مذاکره با کشور‌های خارجی بویژه هندی‌ها را باز کرد‌. (ایسنا)

newsQrCode
برچسب ها: بندر چابهار هند
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها