علی لاریجانی:

آمریکا همچنان پیگیر اقدام نظامی علیه سوریه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:اخبار روزهای اخیر پر از تفکر جنگ طلبی امریکاست و علیرغم موج تنفر مردم کشورهای مختلف از چنین اقدامی همچنان این کشور، پیگیر اقدام نظامی علیه سوریه است.
کد خبر: ۵۹۳۱۹۶
آمریکا همچنان پیگیر اقدام نظامی علیه سوریه است

علی لاریجانی خطاب به مقامات امریکایی گفت:تظاهرات مردم در کشورهای مختلف در مخالفت با جنگ را نمی شنوید.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی که در آغاز جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس سخن می‌گفت افزود: با این گونه منطق عملیاتی که آمریکا این روزها در تبلیغات خود مصرف می کند، عملاً  تمامی نظامات بین المللی را له کرده است.

وی افزود: اخبار روزهای اخیر پر از تفکر جنگ طلبی امریکاست و علیرغم موج تنفر مردم کشورهای مختلف از چنین اقدامی همچنان این کشور، پیگیر اقدام نظامی علیه سوریه است.

وی گفت: گرچه اقدامات امریکا و انگلیس در شورای امنیت عقیم ماند و پارلمان انگلیس با اقدام نظامی مخالفت کرد اما تحرکات انان برای ضربه زدن به سوریه همچنان وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نکته جالب در این است که هنوز بازرسان سازمان ملل در بررسی استفاده از سلاح شیمیایی، تحقیقات خود را تکمیل نکرده و نتیجه را اعلام نکرده اند اما مسئولان امریکا می گویند مسئله استفاده از سلاح شیمیایی برای افکار عمومی روشن است و همین را مجوز حمله تلقی کرده اند، آیا در سایر موارد هم شما چنین قاعده ای را می پذیرید که مطابق افکار عمومی عمل کنید و آیا ملاکی برای فهم افکار عمومی وجود دارد.

لاریجانی خطاب به مقامات امریکایی با بیان اینکه تظاهرات مردم در کشورهای مختلف در مخالفت با جنگ را نمی شنوید، اظهار داشت: از طرفی می گویند ما مدارکی دال بر دستور جهت استفاده از سلاح شیمیایی در دست داریم، اگر مدارکی در دست دارید چرا در شورای امنیت مطرح نمی کنید و ایا به صرف ادعای داشتن مدرک،  عملیات نظامی توجیه می شود.

لاریجانی گفت: می گویند ما  شنود مکالماتی را در دست داریم که بعد معلوم شد رژیم صهیونیستی  مدعی چنین  شنودی است.

وی افزود: چه شنود موثقی؛ رژیم صهیونیستی اگر ادعا می کند  باید در اصل و فرع ان تردید کرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه به امریکا قول داده اند که هزینه  عملیات نظامی را تقبل کنند، گفت: این دردناک ترین بخش ماجراست که کشوری اسلامی و مدعی با همکاری اطلاعاتی رژیم صیهونیستی دلال جنگ طلبی آمریکا  شده است.

وی با اشاره به اینکه علت عقب افتادگی و مشکلات امت اسلامی را باید در اینگونه اقدامات ریاکارانه و ناجوانمردانه  جستجو کرد، گفت: با این گونه منطق عملیاتی که امریکا این روزها  در تبلیغات خود مصرف می کند، عملا  تمامی نظامات بین المللی را له کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امریکا به نظر شورای امنیت تمکین نمی کند چرا معتقد است در سایر شئون باید نظرات شورای امنیت نزد دیگران محترم باشد.

لاریجانی گفت: این رفتار دو گانه در صحنه بین المللی ریشه نابسامانی و ناامنی در جهان شده است.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد اولا عمده مسئله به شرایط متفاوت صحنه و میدان در سوریه مربوط است که چون نتوانستند صحنه را با اعزام تروریست ها و  ارسال سلاح عوض کنند خود را از پشت صحنه بیرون اوردند و امروز در روی صحنه بازی می کنند و عاملیت جنگ را به عهده گرفتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ثانیا بیداری اسلامی که از مقاومت 33 و 22 روزه اغاز شد و موج ان مناطق مختلف را در بر گرفت،  نگرانی انان را مضاعف کرد و حال به دنبال محمل دروغینی هستند تا افکار بیداری را منصرف کنند.

لاریجانی افزود: این اقدامات، شگردهای کهنه ای است که در مقابل اراده ملت ها رنگ می بازد و نقطه پیروزی را خداوند در استقامت ملت ها قرار داده است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی هم بداند در این میانه نقش انان روشن شده است و در پس این معرکه با امنیت خود بازی نکنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیشوای بزرگ مذهب جعفری و بزرگترین مدرس مکتب حیات بخش اسلام، گفت: امیدواریم همه محبان امام صادق (ع)، مخصوصا حوزه های علمیه  از  میراث گرانقدر ایشان بهره وافر ببرند.

علی لاریجانی افزود: بنیان حوزه های علمیه اسلامی که در بقاء تفکر دینی نقش اساسی داشته و دارند بر اساس منهجی است که آن حضرت پایه های ان را تثبیت کردند.

وی گفت: عصر امام باقر و امام صادق علیهماالسلام عصر گسترش علوم اهل بیت در زمینه های مختلف بود و این مسئله درباره امام صادق (ع) بیشتر صدق می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امام صادق (ع) قران را به عنوان اصل و حدیث را به عنوان فرع مطرح کردند و ملاک درستی و نادرستی حدیث را مطابقت حدیث با قران دانستند، این اصلی بود که سایر امامان نیز انرا ترویج کردند.

لاریجانی گفت: امام صادق (ع) از مفسران بنام قران بودند که اخبار تفسیری ان حضرت در مجمع البیان  امده است.

وی افزود: بخش اعظم احادیث فقهی شیعه امامی از امام صادق (ع) است و اخیرا اخبار و روایات مربوط به ایشان در یک مجموعه 22  جلدی منتشر شده است و این نشان دهنده گوشه ای از نهضت علمی ان حضرت است که در بقا و حرکت فکری حوزه های علمیه اثری بی بدیل داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد همه محبان ان حضرت مخصوصا حوزه های علمیه از این میراث گرانقدر بهره وافر ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها