اتمام فاز یک مرمت حمام تاریخی زیاران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: با همت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و تلاش مرمتگران میراث فرهنگی، نخستین فاز از پروژه حمام تاریخی زیاران در شهرستان آبیک به اتمام رسید.
کد خبر: ۵۹۲۴۰۱
اتمام فاز یک مرمت حمام تاریخی زیاران

حمیدرضا قاسمی در گفت‌وگو با مهر ظهارداشت: استان قزوین با توجه به دوره‌های مختلف تاریخی دارای آثار تاریخی و فرهنگی متنوع است که از ارزش خاصی برخودار بوده و استان قزوین را به موزه‌ گسترده‌ تبدیل کرده است.

قاسمی اظهارداشت: حمام تاریخی زیاران یکی از بناهای تاریخی مربوط به اوایل دوره قاجار است که در حال حاضر فاز یک آن با اتمام ساخت گنبدهای فضاهای مرکزی به پایان رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآورشد: حمام تاریخی زیاران در سال 91 با همکاری و مشارکت مردم خوب روستای زیاران خاکبرداری شد و پس از بررسی های کار شناسانه با نظارت و رسیدگی متخصصان و استاد کاران مرکز استان در فهرست پروژه های مرمتی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک قرار گرفت.

قاسمی تصریح کرد: با توجه به تامین اعتبار این پروژه از محل کمک های مردمی روستای زیاران، فاز نخست آن که شامل مرمت و بالاخص بازسازی پوشش سراسر فضای حمام بود در ابتدای سال 92 آغاز شد.

وی یادآورشد: با توجه به حجم بالای تخریب و آسیب دیدگی این بنا برنامه‌ حفاظت و ساماندهی آن اجرا شد و طاق‌ها و نماها، فضای گرمخانه، سربینه و سردر ورودی توسط استادکاران انجام و بخش نخست آن به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها