عراقچی خبر داد

یک زن سخنگوی وزارت خارجه می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه از بررسی و ارزیابی برای انتخاب دیپلمات خانم به عنوان سخنگوی این وزارتخانه خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۷۴۷
یک زن سخنگوی وزارت خارجه می شود

سید عباس عراقچی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: حضور خانم‌ها در عرصه سیاست خارجی می تواند بسیار موثر و کارآمد باشد ؛ البته ملاکهای وزارت امور خارجه در این باره کارشناسی و تخصصی است.

وی افزود: تعدادی خانم در سطوح مختلف اعم از کارشناسی و مدیریتی در وزارت امور خارجه اشتغال به کار دارند و نمود و بروز خوبی نیز از خود نشان داده‌اند.

عراقچی گفت: در داخل و خارج از کشور مانند نیویورک، ژنو، نمایندگیهای بین المللی و نمایندگیهایی که کار دو جانبه می کنند دیپلمات‌ها وکارشناسان خانم  فعالند.

وی افزود: مدیران کل حقوق بشر و دیپلماسی عمومی نیز خانم هستند که  از دیپلمات های قدیمی و برجسته محسوب می شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آقای ظریف از آغاز به کار خود به استفاده از خانم‌ها در سطوح مدیریتی بالاتر توجه ویژه داشت و شخصاَ علاقمند بود که اگر ممکن باشد یکی از خانم‌ها  سمت سخنگویی وزارت امور خارجه را به عهده بگیرد.

وی افزود: این موضوع اکنون در حال ارزیابی وبررسی است که امیدواریم نخستین بار یک خانم به عنوان سخنگوی دستگاه دیپلماسی انتخاب شود.

عراقچی همچنین گفت: بزودی نخستین بار یک  سفیر خانم به محل ماموریتش به خارج از کشور اعزام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام  یک از دیپلمات های خانم برای تصدی سخنگویی وزارت امور خارجه مطرح است  گفت: اجازه دهید نام نبرم زیرا این موضوع در حال بررسی است و باید به تایید رئیس جمهور هم برسد  اما فکر کنم تا دو  سه روز آینده این مساله مشخص شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
باسلام؛ اگر كلمه خانم بجای كلمه زن می آوردید محترمانه تر بود.آن هم در یك وزارتخانه

نیازمندی ها