ورود نخستین محموله ترانزیتی آسیای میانه به ایستگاه زاهدان

نخستین محموله ترانزیتی گاز مایع متعلق به ترکمنستان که از مسیر ریلی ایران به مقصد پاکستان ارسال می شود، وارد ایستگاه راه آهن زاهدان شد.
کد خبر: ۵۸۰۹۷۲
ورود نخستین محموله ترانزیتی آسیای میانه به ایستگاه زاهدان

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل راه آهن جنوب شرق با اعلام این خبر گفت: این محموله ترانزیتی ترکمنستان شامل 16 واگن مخزن دار گاز مایع بود که 24 تیر وارد ایستگاه راه آهن زاهدان شد و پس از تخیله و بارگیری از طریق بونکرهای حمل گاز مایع به کشور پاکستان ارسال خواهد شد.

سید مصطفی داودی با اشاره به مجموع تناژ بار و ارزش ریالی محموله اظهار داشت: کل قرارداد حمل از مبدأ ترکمنستان به مقصد پاکستان 3000 تن بوده و مجموع تناژ این محموله 555 تن با ارزش 23 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: مدت زمان حمل این بار از ترکمنستان به ایستگاه راه آهن زاهدان 4 روز بوده است.

داودی با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان به عنوان شاهراه ترانزیتی کشور و نقطه اتصال کشور های جنوب شرق آسیا و شبه قاره هند با اروپا و کشورهای آسیای میانه تصریح کرد: شهر زاهدان و راه آهن جنوبشرق کشور بدلیل قرار گرفتن در مسیر راهگذرهای ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب از اهمیت بین المللی ویژه ای برخوردار است و قابلیت ترانزیت و جابجایی بسیاری از کالاهای تجاری وتبدیل شدن به یک قطب ترانزیت کالا را دارد.

وی گفت : به منظور شکوفایی اقتصادی منطقه، ساخت راه آهن چابهار – زاهدان – مشهد به طول 1330 کیلومتر آغاز شده است.

newsQrCode
برچسب ها: زاهدان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها