تحریم‌های جدید و ادامه پیگیری هوشمندانه دولت

دور جدید تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران در حالی از اول جولای (دو روز پیش) آغاز شده که هنوز واکنش خاصی از مقامات اقتصادی برای تدابیر لازم جهت خنثی کردن آن به چشم نمی‌خورد، در حالی که تحریم‌های جدید حتی صنایعی چون خودروسازی را نیز هدف قرار داده و خودروسازان بصراحت گفته‌اند که این امر آنان را تا لب پرتگاه ورشکستگی و متوقف شدن تولید جلو می‌برد و خواستار کمک فوری دولت شده‌اند، اما ظاهرا مسئولان اقتصادی می‌خواهند این بار ماجرا را با سکوت برگزار کرده و از سر بگذرانند.
کد خبر: ۵۷۶۱۴۲
تحریم‌های جدید و ادامه پیگیری هوشمندانه دولت

شاید هم مقامات اقتصادی فعلی بهتر می‌بینند حال که روزهای پایانی دولت دهم در حال گذراست، زیاد خود را درگیر کار نکرده و کار تحریم‌ها را مانند بقیه کارها به تیم اقتصادی دولت یازدهم بسپارند.

به عبارت بهتر زیاد دنبال چالش و دردسر نگردند و خود را کنار بکشند؛ البته معلوم نیست چنین قضاوتی صحیح باشد، اما در حین تحلیل این‌که چرا تیم اقتصادی دولت در برابر دور جدید تحریم‌ها سکوت اختیار کرده و حتی مانند گذشته به حرف درمانی نیز نمی‌پردازد، این ظن قوی می‌شود.

به هر حال باید با احترام به تیم اقتصادی دولت فعلی تذکر داد که تا روز و ساعت آخر عمر قانونی دولت دهم، اختیار کشور و دستگاه‌های اقتصادی آن با شماست و صنعتگران، تجار و فعالان اقتصادی که مستقیم یا غیرمستقیم از تحریم‌های جدید آسیب می‌بینند، چشم به فکر و ابتکار عمل و پیگیری شما دوخته‌اند. دلیل این سکوت چیست؟

چرا درخواست‌های کمک این افراد مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟ چرا حتی یک مصوبه ساده برای تقویت بخش بازرگانی در یک هفته اخیر صادر نشده است؟

چرا حتی مصوبات قبلی مانده در بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار که می‌تواند گرهگشای بسیاری مشکلات باشد، همچنان مسکوت مانده است؟ به نظر می‌رسد روزهای حساس پیش‌رو مجال کمی برای سستی و کمبود پیگیری درباره مصوبات تقویت تولید و تجارت بر جا می‌گذارد.

باید تا دیر نشده کار را آغاز کرد که دور جدید تحریم‌ها مانند دورهای قبلی اثرات عمده خود را بر اقتصاد ایران از دست بدهد.

سید علی دوستی موسوی - دبیر گروه اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها