آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

فرصت برابر صدا و سیما برای نامزدها شایسته تجلیل است

خطیب موقت تهران با اشاره به فرصت برابری که صدا و سیما برای بیان سخنان و برنامه‌های نامزدهای مختلف فراهم آورده است، گفت: این کار عادلانه شایسته تجلیل است بعضی‌ها این کار عادلانه را هم می‌کوبند.
کد خبر: ۵۶۸۹۳۱
فرصت برابر صدا و سیما برای نامزدها شایسته تجلیل است

آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت تهران با تأکید بر اینکه موفقیت در عرصه‌های فردی و اجتماعی نه با زد و بندهای سیاسی بلکه با تقوا شکل می‌گیرد اظهار داشت: فضای کشور انتخاباتی است و ما انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم از این رو همه نامزدها باید به این آیه قرآن که می‌فرماید برای خدا حریم نگه دارید تا مورد عنایت خداوند قرار گیرید توجه داشته باشند.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته از جمله شهادت امام کاظم (ع) و سالگرد ارتحال امام راحل عظیم‌الشأن تصریح کرد: مردم برای حضرت امام (ره) سنگ تمام گذاشته و نشان داده‌اند امام خود و 15 خرداد را فراموش نکرده‌اند.

خطیب موقت تهران در ادامه به در پیش بودن اعیاد شعبانیه اشاره و تأکید کرد: نباید اجازه دهیم که این تفکر غلط که می‌گوید شیعه فقط اهل گریه است، جا بیفتد چرا که شیعه مکتب اعتدال است.

وی به در پیش بودن نیمه شعبان و روز پاسدار و روز جانباز اشاره کرد و افزود: ما باید این مناسبت‌ها را گرامی بداریم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه، 20 خرداد سالروز شهادت اولین مجتهد شهید نهضت امام (ره) مرحوم آیت‌الله سعیدی است گفت: وی که زیر شکنجه‌های طاغوتی مقاومت کرد، خون پاکش را در این راه داد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم مهمترین مسئله امروز کشور را انتخابات عنوان و تصریح کرد: ما انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، انتخابات شوراها و انتخابات خبرگان را در دو استان کهگلیویه و بویراحمد و ارومیه در پیش داریم.

وی خاطرنشان کرد: این انتخاب یک پیام دارد و آن این است که امروز مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند در حالی که در قرن‌های گذشته کمترین ارزشی برای این مردم که صاحب این خانه هستند قائل نمی‌شدند اما به برکت پیروزی انقلاب بیش از 33 انتخابات در کشور برگزار شده است.

 خاتمی تأکید کرد: همه انتخابات کشور زیرنظر دوربین‌های دنیا قرار داشته اما انتخابات یازدهم ریاست جمهوری از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری بین‌المللی شده است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در سوریه، حزب‌الله لبنان و تمام انقلابیون دنیا به انتخابات هفته آینده ایران چشم دوخته و منتظر هستند که سرنوشت انتخابات را ببینند.

وی با بیان اینکه، بنده برای انتخابات ریاست جمهوری 10 مطلب نوشته‌ام ادامه داد: اولین نکته و مسئله اول، مسئله حضور است چرا که برای دشمنان عدم حضور مردم در انتخابات بسیار مهم محسوب می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با ابراز امیدواری برای ناکام گذاشتن دشمن برای چندمین بار و خلق حماسه سیاسی از سوی مردم تصریح کرد: نکته دوم این است که رأی به هر یک از نامزدهای احراز صلاحیت شده رأی به نظام اسلامی است و این نامزدها از راهکار قانونی نظام احراز صلاحیت شده‌اند.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه، رسانه‌های بیگانه تبلیغ می‌کنند که نامزدی موردنظر نظام است تا اگر رأی آورد مانند فتنه 88 بگویند انتخابات مهندسی شده بود و اگر رأی نیاورد مدعی شوند مردم به نظام پشت کرده‌اند ادامه داد: نظام مطلقاً نامزد ندارد و رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده‌اند که ما از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنیم و بنده فقط یک رأی دارم که خودم می‌دانم.

وی با تأکید بر اینکه، منصوبان مقام معظم رهبری و امامان جمعه نیز حق ندارند از نامزد خاص حمایت کنند یادآور شد: نظام اسلامی از نامزد خاصی حمایت نمی‌کند و تصمیم با ملت است.

آیت‌الله خاتمی در تشریح نکته سوم به لزوم قانون‌مداری پرداخت و گفت: قانون‌مداری مقطعی نیست و فقط با ثبت‌نام در وزارت کشور تمام نمی‌شود بلکه از اول تا آخر است.

خطیب موقت تهران بر همین اساس افزود: ما دیدیم که برخی از کاندیدای احراز صلاحیت نشده به نظر شورای نگهبان تمکین کرده و آن را فصل‌الخطاب دانستند هر چند مردم نیز می‌دانند که عدم احراز صلاحیت ضعف و نقص نیست.

وی تأکید کرد: از نامزدها نیز انتظار می‌رود در صورتی که در 24 خرداد منتخب مردم نبودند به قانون و رأی مردم تمکین کرده و اعتراضات خود را قانونی دنبال کرده و به فرد منتخب تبریک گفته و طرح‌های خود را نیز در اختیار رئیس جمهور منتخب قرار دهند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اینها را می‌گویم تا دوباره مبتلا به بلای فتنه سال 88 نشویم افزود: فتنه سال 88 از متن عدم تمکین به قانون شکل گرفت.

خطب موقت تهران نکته چهارم را عدالت رسانه‌ای دانست و گفت: در این انتخابات رسانه‌های جمهوری اسلامی در اختیار نامزدها قرار گرفت که بسیار مناسب بود.

آیت‌‌الله خاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرصت برابری که صدا و سیما برای بیان سخنان  و برنامه‌های نامزدهای مختلف فراهم آورده است، گفت: این کار عادلانه شایسته تجلیل است بعضی‌ها این کار عادلانه را هم می‌کوبند.

وی افزود: با این کار جلوی اسراف و تبذیر گرفته شد و نامزدها سخنان خود را بیان کردند که من به سهم خودم از این کار تشکر می‌کنم.

آیت‌الله خاتمی در ادامه شکرانه این امکانات را تجلیل از خدمات نظام عنوان کرد و سیاه‌نمایی را موجب ناشکری دانست.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در این باره تصریح کرد: این نصیحت دلسوزانه را نامزدها بپذیرند برخی می‌گویند که کشور در پرتگاه سقوط است؟ آیا این سیاه‌نمایی نیست؟

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: می‌گویند که فضای امنیتی، سینما و دانشگاه‌های ما را فرا گرفته است آیا واقعا وضعیت این است؟

وی افزود: برخی در دقیقه 90 برای افشاگری‌ها خیز برمی‌دارند مردم عزیز ما به این مسائل و سی‌دی‌های کذایی توجه داشته باشند چرا که این مسائل در راستای تقابل با مردم است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با تاکید بر عدم دادن وعده‌های غیرقابل اجرا به مردم گفت: اینکه  نامزدها بیایند و بگویند و قولی بدهند و بعد بگویند که نگذاشتند شرمنده نشوند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه تمام  نامزدها بر روی مسائل اقتصادی متمرکز شده‌‌اند، گفت: عزیز من مردم از شما تاریخ فرهنگ را نمی‌خواهند از شما می‌خواهند که در عفاف و حجاب برنامه دارید یا نه و می‌خواهید که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را در این بار اجرا کنید.

وی افزود: در عرصه مقابله با عرفان‌های قلابی و انحرافی برنامه شما چیست؟ مردم این را از شما می‌خواهند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه مسئله فتنه زخم کهنه این ملت است، گفت: فتنه‌‌گران سرمایه 85 درصدی مردم را سوزاندند  نامزدها بدون آنکه دو پهلو صحبت کنند صریح بگویند که آیا با فتنه‌گران مرزی دارند یا نه؟ مردم ایران قرار ندارند با کسانی که به کشور ضربه زدند و با آنان ارتباط دارند رای دهند.

وی افزود: آخرین نکته هم اینجاست که انتخابات برگزار شد رقابت‌ها تمام می‌شود و رفاقت‌ها آغاز می‌شود و با صمیمیت و وحدت و همدلی برای آبادانی کشور بکوشند.

همچنین خطیب امروز نماز جمعه تهران با تشبیه پیروزی ارتش سوریه در القصیر به پیروزی ملت ایران در خرمشهر، گفت: با فتح القصیر آمریکا، صهیونیست‌ها، تروریست‌ها و مفتیان خائنی که کمک به این قضیه کردند و گفتند اگر می‌توانستند در این جنگ شرکت کنند، ذلیل شدند.

آیت‌الله خاتمی گفت: این آخوند قطری، دین به دنیا فروش، این آخوند قلابی کسی که از منافقین و تروریست‌ها حمایت می‌کند و به آمریکا چراغ سبز نشان می‌دهد.

وی افزود: اسم خوبی بر روی وی گذاشته‌اند و به وی لقب مفتی ناتو دادند که لقب خوبی است و انشاءالله آنها در این عرصه ذلیل‌تر خواهند شد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها