از کرایه‌های منصفانه تا «کرایه‌های پارکی»

دو روز قبل به اتفاق یکی از همکارانم برای تهیه گزارش از پارک ارم، راهی شهربازی این مجموعه بزرگ شدیم و جالب‌ترین قسمت ماجرا این بود که تاکسی‌های گردشی داخل این مجموعه، چنان کرایه‌های سنگینی از مسافران می‌گرفتند که به جز سوء استفاده از گردشگر، معنی دیگر ندارد.
کد خبر: ۵۶۱۲۵۴
از کرایه‌های منصفانه تا «کرایه‌های پارکی»

راننده در پاسخ به اعتراض ما که چرا برای چنین مسافت‌های کوتاهی، باید چنین کرایه‌های سنگینی از مسافران گرفته شود، گفت: اینجا خیابان نیست و پارک است، ما هم از گردشگران کرایه‌های پارکی می‌گیریم!

اصطلاح «کرایه‌های پارکی» برای اولین بار بود به گوش ما می‌خورد و معنی ساده‌ترش این بود که چون گردشگر برای تفریح به پارک آمده است و راهی هم جز سوار شدن به تاکسی‌های پارک ندارد، در نتیجه تاکسی‌ها هم می‌توانند هر کرایه‌ای که دلشان خواست از مسافر بگیرند.

این اتفاق نه تنها در پارک ارم، بلکه در بسیاری از پارک‌ها و مراکز تفریحی کشور نیز انجام می‌شود و کرایه تاکسی‌های گردشی در داخل این مجموعه‌های تفریحی، هیچ تناسبی با فاصله مسیر و البته هیچ تناسبی با عدالت ندارد.

در حالی که انتظار می‌رود در مراکز گردشگری و تفریحی، رفاه بیشتری برای گردشگر قائل شوند و تمام تلاش خود را برای جذب گردشگر انجام دهند، اما در بسیاری از مراکز تفریحی بزرگ، خلاف چنین واقعیتی وجود دارد و به محض این که می‌بینند گردشگر راهی جز سوار شدن به تاکسی‌های گردشی داخل مجموعه ندارد، نرخ‌ها را به‌صورت سلیقه‌ای افزایش می‌دهند.

جدای از مراکز گردشگری و تفریحی، در فرودگاه‌ها، اسکله‌ها و پایانه‌های مسافربری نیز این رفتار غیرمنصفانه انجام می‌شود و مسافران چون گزینه دیگری برای انتخاب ندارند، مجبورند که چند برابر نرخ معمول به تاکسی‌های گردشی در این اماکن پرداخت کنند که به نظر می‌رسد اصلاح چنین شرایطی به نظارت قوی‌تر مسئولان مراکز گردشگری و ترمینال‌ها نیاز دارد.

امین جلالوند‌/‌گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها