حجم آب‌های ذخیره شده کشور به 50 میلیارد مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: حجم آب‌های ذخیره شده کشور از 37 میلیارد مترمکعب به 50 میلیارد مترمکعب رسیده است.
کد خبر: ۵۴۹۵۲۴
حجم آب‌های ذخیره شده کشور به 50 میلیارد مترمکعب رسید

محمد حاج‌رسولی‌‌ها مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای این استان که با حضور استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد، با اعلام اینکه حجم آب‌های ذخیره شده کشور به 50 میلیارد مترمکعب رسیده است، اظهار داشت: پس از دهه 80 به بعد سیاست وزارت نیرو به گونه‌ای بوده که برای تأمین آب کلان شهرها از سدها استفاده کند که در این راستا نیز اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 19 سد در کشور وجود داشت، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دو سال گذشته به موفقیت‌های چشم‌گیری در عرصه سدسازی دست یافته‌ایم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه هفت سد در کشور به مرحله آبگیری رسیده‌اند، بیان داشت: دغدغه اصلی وزارت نیرو تأمین آب شرب برای مردم است.

حاج‌رسولی‌‌ها با اشاره به نحوه بودجه‌بندی در سال آینده تصریح کرد: در بودجه سال آینده برای آب شرب استان‌های قزوین، تهران و البرز نگاهی ویژه شده و پیش‌بینی‌های لازم نیز انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه در برنامه چهارم بیش از 33 سد در کشور به مرحله بهره‌برداری رسیده است، اذعان داشت: در زمینه سدسازی ایران اسلامی به موفقیت‌های خوبی دست یافته به گونه‌ای که توانایی ساخت سدهای تخصصی در شرایط مختلف را داریم.

مشاور وزیر نیرو پیرامون طرح انتقال آب الموت‌رود به دشت قزوین نظر مساعد داد و افزود: با توجه به اینکه استانداران درک متقابلی نسبت به اهمیت آب در مناطق مختلف کشور دارند می‌توانیم از این توان و ظرفیت در راستای ارتقای سطح کیفیت زندگی مردم در نقاط مختلف کشور استفاده کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم با اهدای لوح از زحمات کیومرث دانشجو مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تقدیر و تشکر به عمل آمد و حمید قزوینی به عنوان مدیرعامل این شرکت معرفی شد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
امامی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
بِسْم ِ الله ِ الرَّحْمَن ِ الرَّحِیْمِ___وظیفه ی مدیریت منابع ابی اینست كه اب را بطور مساوی در كشور تقسیم كند تا كشور دچار كم ابی و خشك سالی نشود_ بطور مثال اگر در اصفهان اب در رود خانه ی زاینده رود جاری بود چاه ها خشك نمی شدند در نتیجه درختان كهن سال گران خشك نمی شدند --همچنین ضربه و اسیب به توریست و جهانگردی در اصفهان وارد نمی شد و در نتیجه اصفهان از الودگی هوای مفرط رنج نمی برد-....
امامی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
بِسْم ِ الله ِ الرَّحْمَن ِ الرَّحِیْمِ__مدیریت منابع ابی بایستی پروژه های ابرسانی را فعال كرده در نتیجه به تعداد استاندارد استخر های سرپوشیده و سرباز می توان رسید و به این ورزش مهم بها داده می شد و از ورزش هایی مانند فوتبال كه بد اموزی برای جوانان دارد و به تخریب چمن و طبیعت مردم تشویق می شوند اجتناب كرد.

نیازمندی ها