مسلمانان شهر نیوکاسل خون خود را اهدا کردند

اعضای مرکز اسلامی شهر نیوکاسل به منظور تشویق اقلیت های قومی برای اهدای خون و همچنین زدودن سوء تعبیرات و تصورات غلط درباره اسلام و مسلمانان، خون خود را اهدا کردند.
کد خبر: ۵۴۷۰۴۳
مسلمانان شهر نیوکاسل خون خود را اهدا کردند

پنجشنبه 28 فوریه حدود 20 تن از زنان و مردان مسلمان عضو مرکز اسلامی شهر نیوکاسل در مرکز انتقال خون «وست گیت» برای اهدا خون خود گردهم آمدند. این گروه متشکل از افرادی با قومیت های مختلف از جمله آسیای جنوبی، آفریقایی و بریتانیایی بود.

مدیر مرکز اسلامی شهر نیوکاسل اظهار داشت: می دانیم که انگلستان به طور گسترده ای با کمبود گروه های خونی اقلیت های قومی مانند قومیت های آسیای جنوبی و آفریقایی روبرو است و این کمبود ناشی از فقدان آگاهی این افراد نسبت به اهدای خون می باشد. اعضاd این مرکز اسلامی توسط این اقدامات در صدد هستند تا مسلمانان این کشور را نسبت به قبل فعال تر سازند و آنان را به پذیرفتن مسئولیت اجتماعی خود که همانا اهدای خون می باشد، تشویق کنند.

وی افزود: مرکز اسلامی نیوکاسل در فعالیت های اجتماعی بسیار فعال بوده است. در ماه گذشته در پی بارش سنگین برف، اعضای این مرکز اقدام به برف روبی از خیابان ها و معابر این شهر کردند. در ابتدا این پیشنهاد را با شورای شهر نیوکاسل در میان گذاشتیم که با استقبال این شورا روبرو گشت و سپس وسایلی مانند بیل، شن و دستکش را در اختیارمان قرار دادند. ساکنان شهر نیز از مرکز اسلامی به دلیل این اقدام بسیار تشکر کردند.

ابو طیب تصریح کرد: ما به عنوان یک مسلمان بر این باوریم که کمک به همسایگان خود به ویژه در شرایط سخت و دشوار وظیفه ماست. برخی از مردم فکر می کنند که مسلمانان تروریست هستند و زنان آنان تحت ظلم و ستم واقع می شوند. ما با این گونه اقدامات مثبت، از قبیل اهدای خون و کمک به همسایگان خود، سعی در به چالش کشاندن این تصورات غلط و زدودن سوء تعبیرات درباره اسلام و مسلمانان را هستیم.(شبکه قرآن و معارف سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها