لاریجانی در صحن مجلس:

مذاکرت صرفا درچارچوب ان‌پی‌تی باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: با توجه به این که همه فعالیت های ایران زیر نظر آژانس است در چنین شرایطی انتظار بود که گزارش مدیرکل، گزارش منصفانه‌ای باشد، متأسفانه بعضی از عبارات در این گزارش گزاره های کلیشه‌ای است که معلوم است از قبل به آنها داده شده تا فضای رسانه‌ای را در دنیا مه آلوده کنند.
کد خبر: ۵۴۳۷۹۹
مذاکرت صرفا درچارچوب ان‌پی‌تی باشد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در خصوص گزارش آژانس در بحث هسته ای ایران اظهار داشت: ایران همیشه از یک گفتگوی سازنده با آژانس حمایت کرده و در این ماه های اخیر همکاری های متعارف انجام شد.

وی گفت: این نشان می دهد که ایران هیچ مسئله پنهانی در امور هسته‌ای خود ندارد، همه فعالیت های هسته ای ایران زیر نظر آژانس و بازرسان آن انجام شد.

لاریجانی گفت: در چنین شرایطی انتظار بود که گزارش مدیر کل آژانس گزارش منصفانه ای باشد. متاسفانه بعضی از عبارات در این گزارش  گزاره های کلیشه ای است که معلوم است از قبل به آنها داده شده تا فضای رسانه ای را در دنیا مه آلود کنند.

وی ادامه داد: متاسف باید بود از این جهت چون آژانس یک نهاد حرفه ای در زمینه مسائل هسته ای است و با این گونه اقدامات جایگاه خودش را تخریب خواهد کرد.

رئیس مجلس گفت: اما باید توجه کنند اگر این گزارش قبل از مذاکرات هسته ای با هر تصوری منعکس شده است، به هیچ وجه در اراده ملت ایران و مذاکره کنندگان تاثیر نخواهد داشت و مذاکره کنندگان هسته ای صرفا باید در چارچوب تعهدات ایران حقوق و تکالیفی که ما داریم، در چارچوب ان پی تی مذاکرات را انجام دهند و کسی در شرایط امروز دنیا دچار توهم با اینگونه دسائس سیاسی نخواهد شد. لذا ما از مذاکرات هسته ای حمایت می کنیم صرفا در چارچوب مقررات ان پی تی و حفظ حقوق هسته‌ای ایران باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیروزی چشم گیر قهرمانان کشتی اشاره کرد و این پیروزی را به کشتی گیران و ملت ایران تبریک گفت.

رئیس مجلس ادامه داد: با این پیروزی باعث سرافرازی ملت شدند و دل ملت ایران را روشن کردند. آرزو می کنیم که در همه میادین ورزشی این عزیزان توفیقات بیشتری را نصیب ملت کنند.

لاریجانی همچنین درگذشت مادر شهید شیرودی که یکی از اسوه های مقاومت در دفاع مقدس بود را به خانواده وی تسلیت گفت و آرزوی علو درجات برای این مادر نمونه کرد.

رئیس مجلس با اشاره به روز هفت اسفند، روز مقاومت مردم سوادکوه و شیرگاه در مقابل حمله ضد انقلاب به این منطقه گفت: عزیزانی که در این مصاف به شهادت رسیدند آرزوی علو درجات داریم و این روز را گرامی می داریم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها