ارسال نخستین محموله ترانزیتی ریلی زاهدان به آسیای‌میانه

نخستین محموله ترانزیتی ریلی زاهدان به مقصد آسیایه میانه حرکت کرد.
کد خبر: ۵۴۲۴۶۴
ارسال نخستین محموله ترانزیتی ریلی زاهدان به آسیای‌میانه

سید مصطفی داودی - مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق - در مراسم اعزام نخستین محمله ترانزیتی ریلی زاهدن به مقصد آسیای میانه، اظهار کرد: پس از راه‌اندازی قطارهای متعدد ترانزیتی و باری و انجام تست‌های مختلف جهت ارسال به موقع و سریع بار، برنامه‌ریزی اعزام کالا از استان زاهدان به کشور های آسیای میانه انجام شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان در زمینه ترانزیت کالا، گفت:‌ در گذشته این قطار با عنوان "قطار اکو" در مسیر اسلام آباد- زاهدان – تهران- استانبول راه‌اندازی شده بود که با فراهم شدن زمینه در این منطقه، اعزام بار به مقاصد کشور های آسیای میانه و جنوب شرق مهیا شد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق ارزش دلاری این محموله را 320 هزار دلار عنون و اظهار کرد: یک محموله از این بار ترانزیتی شامل بیسکوییت در قالب صادرات به مقصد تاجیکستان و محموله دوم شامل پوشاک و لوازم ورزشی به ارزش 48 هزار دلار (تولید کشور پاکستان) به مقصد قرقیزستان است.

داودی اعمال تخفیف گمرکی در مورد حمل کالاهای ترانزیتی را یکی از راهکارهای ایجاد انگیزه و جذب سرمایه در استان زاهدان دانست و گفت: تجهیزات تخلیه و بارگیری برای بعضی از بارهای خاص، نیاز است که باید تمامی سازمان‌های دخیل در واردات، صادرات و ترانزیت کالا، امکانات خود را در این زمینه به کار گیرند تا علاوه بر ایجاد اشتغال شاهد تحول در اقتصاد استان زاهدان باشیم.

در این مراسم واگن‌های ترانزیتی حمل بار، ایستگاه زاهدان را به مقصد آسیای میانه ترک کرد که پیش‌بینی می‌شود این محموله تا 12 الی 15 روز دیگر به مقصد برسد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها