مرگ 150 سرباز ارتش پاکستان بر اثر بهمن

بر اثر سقوط بهمن در منطقه مرزی «سیاچن» در شمال پاکستان، بیش از 150 سرباز این کشور در زیر برف گرفتار شده و جان باختند. به گزارش فارس، گروهی از سربازان پاکستانی که برای دیده‌بانی و حفاظت از مرز پاکستان و هند به ناحیه «گیاری سکتر» در منطقه مرزی سیاچن در کشمیر اعزام شده بودند که گرفتار بهمن شدند.
کد خبر: ۴۶۵۷۰۰

برخی منابع داخلی پاکستان گفته‌اند که یک سرهنگ ارتش نیز بین این سربازان بوده است. ارتش پاکستان به محض اطلاع از این حادثه نیروهای امدادی خود را روانه منطقه مورد نظر کرد. در همین جهت، عطار عباس، سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد تعدادی جسد در محل حادثه از برف بیرون کشیده شده‌ است. با این حال، او درباره تعداد افرادی که نجات یافته‌اند، توضیحی نداد. ارتش پاکستان اعلام کرده است در عملیات امداد و نجات «اولویت با نجات جان افراد» است و بالگردها، سگ‌های زنده‌یاب و نیروهای ارتش به منطقه اعزام شدند تا به این عملیات کمک کنند. منطقه محل حادثه از نظر جغرافیایی در موقعیت دشواری برای انجام عملیات نجات قرار دارد، چرا که سیاچن مرتفع‌ترین منطقه مرزی جهان است.

در خبر دیگری مربوط به پاکستان اعلام شد، هواداران و اعضای ارشد «مجلس وحدت مسلمین» پاکستان پس از برپایی راهپیمایی‌های گسترده علیه کشتار شیعیان در ایالت «گلگیت ـ بلتستان»، از روز گذشته در مقابل مجلس این کشور دست به تحصن 7 روزه زدند. به گزارش ایرنا، تحصن‌کنندگان اعلام کردند تا زمان رسیدگی به خواسته‌های آنان توسط دولت پاکستان، به تحصن خود ادامه خواهند داد. اوضاع شهر گلگیت، به دنبال قتل 18 نفر از شیعیان این ایالت در ماه گذشته توسط افراد مسلح در منطقه کوهستان، متشنج شد. به دنبال این حادثه، موجی از خشونت‌های فرقه‌ای رخ داد که تاکنون 18 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها