در پی شهادت رییس جمهور و همراهان؛

برگزاری اجتماع مردم عزادار کرمانشاه ساعت ۱۰:۳۰

امام جمعه کرمانشاه: کار رسانه‌ای برای فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه اساساً کار اسلام با تبلیغ و تبیین پیش رفته است، گفت: برای آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی عامه مردم، لازم است به‌ طور جدی کار رسانه‌ای تبلیغی و تبیینی صورت بگیرد تا حق‌الناس‌بودن محیط‌زیست بر همگان آشکار شود.
کد خبر: ۱۴۵۷۴۴۳

جام جم آنلاین؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب الله غفوری» در دیدار سرپرست و معاونین اداره کل محیط‌زیست استان کرمانشاه، فضاسازی رسانه‌ای برای حفظ محیط‌زیست را ضروری برشمرد و تصریح کرد: توجه به ظرفیت فعالان فضای مجازی جهت اشاعه محتوای زیست‌محیطی حتماً مؤثر خواهد بود و در این راستا می‌توان از همراهی چهره‌های متنفذ اجتماعی یاری گرفت.

وی حفاظت از محیط‌زیست را کاری مهم برای حیات بشر دانست و تصریح کرد: در زمینه محیط‌زیست نیاز است که کار رسانه‌ای جدی و گسترده صورت بگیرد و ظرفیت‌های ویژه زیست‌محیطی به‌جهت پیشگیری از تخریب آن به دنیا معرفی شوند؛ به‌ویژه اینکه استان کرمانشاه از جهت محیط‌زیست استثنا است و جاذبه‌های فراوان دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آیات قرآن مشحون مظاهر طبیعتی است که خداوند متعال برای بشر خلق کرده است، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم، شگفتی‌های طبیعت را شیوا و دل‌انگیز مطرح می‌کند و تذکر می‌دهد که آنچه در بهشت است با زیبایی‌های دنیا قابل‌مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری، حفاظت از محیط‌زیست را امری عقلایی خواند و گفت: غیر از وحی و سنت اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، مبنای عقلا این بوده است که ضمن حفظ نعمت‌های الهی به‌خوبی از آن استفاده کنند و این مبنا اساس فقه محیط‌زیست است.

وی با تأکید بر اهمیت صیانت از محیط‌زیست، افزود: در دورانی که زندگی بشر صنعتی و ماشینی شده است، محیط‌زیست بسیار در خطر است و بااین‌حال کشوری نظیر آمریکا از تصویب معاهده بین‌المللی به‌منظور کاهش صدور گازهای گلخانه‌ای، سر باز می‌زند.

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه باید محیط‌زیست را برای نسل‌های بعد حفظ کرد، عنوان کرد: محیط‌زیست مظلوم است و افرادی که حقیقتاً مدافع آن باشند، کم هستند.

 استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

پنج منطقه شامل بیستون، قلاجه، بوزین و مره‌خیل، امروله دالاخانی و نیز بدر و پریشان همچنین سه پناهگاه حیات وحش ورمنجه، زله زرد و قراویز و نیز ۲ اثر طبیعی و ملی غار قوری قلعه و غار پراو در استان کرمانشاه تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

کرمانشاه با تنوع اقلیمی و زیستی دارای گونه‌های متنوع جانوری از جمله شوکا، کل و بز، آهو، قوچ و میش، پلنگ، خرس قهوه ای و سایر پستانداران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها