رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان:

حضور نمایندگان کشورهای آسیایی به برند تجاری اصفهان کمک می‌کند

شهردار اصفهان مطرح کرد:

صیانت از ریسباف، صیانت از هویت تاریخی اصفهان است

شهردار اصفهان گفت: همانطور که زاینده‌رود از مولفه‌های هویتی طبیعی اصفهان است، ریسباف نیز از مولفه‌های هویتی و تاریخی این شهر است که صیانت از آن برای اصفهان ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۴۵۷۴۲۷

جام جم آنلاین اصفهان؛ علی قاسم زاده روز 29 اردیبهشت ماه در آیین بازگشایی کارخانه ریسباف و آغاز مرمت آن برای تاسیس موزه اصفهان که با حضور جمعی از هنرمندان، شهروندان و مدیران کشوری، استانی و شهری برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: دغدغه مشترک همه مردم اصفهان، صیانت از هویت این شهر است که واقعیتی عینی ‌و وجه تمایز اصفهان از سایر شهرهاست و برای صیانت از آن باید از مولفه‌های شهری همچون تاریخ، مشاهیر، فرهنگ‌ و هنر اصفهان صیانت کرد.

او افزود: همانطور که زاینده‌رود از مولفه‌های هویتی طبیعی اصفهان است، ریسباف نیز از مولفه‌های هویتی و تاریخی این شهر است که صیانت از آن برای اصفهان ضرورت دارد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت نهادهای حاکمیتی، هنرمندان و شهروندان بتوانیم از شخصیت اصفهان مراقبت کرده و در جهت احیای مولفه‌های هویتی آن گام برداریم.

بازگشایی ریسباف، مصداقی از همدلی و هم‌افزایی میان نهادهای حاکمیتی و‌ مردم

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز اظهارکرد: استانداری اصفهان در اخذ مصوبه هیئت دولت جهت بازگشایی ریسباف تلاشی قابل‌توجه داشت، چنانکه نمایندگان مردم اصفهان در مجلس، اعضای شورا و شهردار اصفهان نیز در این زمینه پیشگام بودند.

علی‌اصغر شالبافیان افزود: تجربه ریسباف نشان داد که می‌توان با همدلی و هم‌افزایی میان نهادهای حاکمیتی و مردم، گره‌های شهر را یک‌به‌یک گشود.

او با بیان اینکه درحال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه گردشگری با ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور درحال اجراست، خاطرنشان کرد: ۸۱ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۹۷ همت و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا انتهای دولت سیزدهم به‌بهره‌برداری برسد.

ضرورت تلاش برای تبدیل ریسباف به موزه‌ای بین‌المللی

استاندار اصفهان نیز تاکید کرد: یکی از امور ضروری برای شهر اصفهان، برخورداری از موزه‌ای برای نگهداری از آثار و مولفه‌های تاریخی این شهر است تا در ذیل کارکردهای پژوهشی و آموزشی آن بتوان فرهنگ اصفهان را به نسل‌های بعد منتقل کرد.

رضا مرتضوی افزود: امروز با همبستگی و همدلی اجزای حاکمیت در استان، وزارت میراث فرهنگی و مصوبه هیئت دولت، ریسباف بازگشایی شد تا به موزه‌ای ارزشمند ‌و ماندگار برای شهر تبدیل شود.

او اضافه کرد: امیدواریم در ادامه مسیر نیز با همین همبستگی به‌پیش برویم و با انتخاب یک مشاور قابل و متخصص، ریسباف را به موزه‌ای با وجهه بین‌المللی تبدیل کنیم.

ریسباف، تنها یادگار باقی‌مانده از ۱۳ کارخانه نساجی اصفهان است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر حاضران در این مراسم بود که گفت: امروز میراث تاریخی و فرهنگی اصفهان با رخداد بسیار مبارکی مواجه است که ثمره تلاش دوساله مدیران شهر اصفهان جهت حفظ اثر ارزشمند ریسباف است.

مهدی طغیانی با بیان اینکه در گذشته ۱۳ کارخانه نساجی در اصفهان فعال بوده که امروز از آن میان تنها ریسباف باقی مانده است، افزود: باید تمام تلاش‌مان را برای حفظ آن به‌کار بگیریم.

او خاطرنشان کرد: مدیریت شهری اصفهان در این دوره زحمات بسیار زیادی برای بازگشایی‌ و مرمت ریسباف متقبل شد و تلاش استانداری اصفهان و همچنین بانک ملی نیز بسیار در این‌خصوص موثر بود.

حفظ و احیای ریسباف، یک موضوع حیثیتی برای اصفهان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز با بیان اینکه حفظ و احیای کارخانه ریسباف یک موضوع حیثیتی برای اصفهان است، گفت: مرمت این بنای بسیار فاخر که در گذشته محل اشتغال جمع زیادی از مردم اصفهان بوده است، گامی در مسیر احیای فرهنگ و هویت این شهر خواهد بود.

امیر کرم‌زاده افزود: با بازگشایی ریسباف، یکی از گره‌های شهر اصفهان پس از ۲۰ سال گشوده شد که اقدامی بسیار بزرگ در این شهر تاریخی به‌شمار می‌رود.

او ابراز امیدواری کرد که دولت نیز حمایت‌های لازم را از این اقدام انجام دهد تا بتوان با مرمت این اثر ارزشمند، نسبت به حفظ و صیانت از آن گام برداشت.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها