مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان مطرح کرد؛

اجرای 252 برنامه به مناسبت هفته بسیج عشایر در خوزستان

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان  گفت: برای برگزاری ۲۵۲ برنامه در هفته بسیج عشایر در خوزستان برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۱۴۵۷۳۴۰
نویسنده معصومه مجدم

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان سرهنگ سید معاد موسوی پیش از ظهر امروز (یکشنبه 30 اردیبهشت) در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج عشایر برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: حضرت امام (ره) در ۲۹ اردیبهشت ۵۸ اولین دیدار خود را با عشایر داشتند به همین مناسبت این هفته را هفته بسیج عشایر نامگذاری کرده‌اند؛ امام فرمودند عشایر ذخایر انقلاب هستند و این بسیار مایه مباهات است که شروع هفته بسیج عشایر از این دیدار نورانی بوده است.

 

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه عشایر در همه عرصه ها به کمک انقلاب اسلامی آمده اند، تصریح کرد: همه ما شاهد بودیم، دیدیم و شنیدیم که عشایر در هشت سال دفاع مقدس بسیار خوش درخشیدند، بیش از نیمی از شهدا عشایر هستند، مرزدارانی که در جنوب غرب و غرب کشور در مقابل دشمن و دژخیمان بعثی صف آرایی کردند و سانتی متری از خاک ایران اسلامی را به بعثی ها ندادند.

 

وی اضافه کرد: پس از آن نیز شاهد هستیم که عشایر به خصوص در استان خوزستان، در حوزه تولیدات و سازندگی سهم بسزایی را دارند، به گونه ای که تولیدات عشایری امروز سردمدار و بسیار متنوع است.

 

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان بیان کرد: در مباحث مختلفی که دشمن در ۲ دهه گذشته در راه انقلاب قرار داد خصوصا در فتنه‌های اخیر که انقلاب را مورد هجمه قرار دادند، عشایر در صف اول حمایت از انقلاب بودند ‌لذا باید این مسأله را که عشایر از بهترین اقشار و پای کار انقلاب اسلامی ایستاده اند را ارج نهیم.

 

برگزاری 252 برنامه در هفته بسیج عشایر

سرهنگ موسوی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری ۲۵۲ برنامه در هفته بسیج عشایر، گفت: روز اول به نام «عشایر، ایثار و شهادت» نام گذاری شده است که در این روز ۲۷ یادواره شهدای شهرستانی ویژه عشایر برگزار می شود، همچنین ۱۳ یادواره محله محور در روستاها و محله هایی که به نام شهید مزین است اجرا می کنیم، سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان و تجلیل خاص از ایثارگران عشایر از دیگر برنامه های این روز است.

 

وی شعار روز دوم را «عشایر،جهاد تبیین» اعلام و عنوان کرد: برگزاری نشست های بصیرتی، اجرای پویش های رسانه ای در قالب ۲ مسابقه از برنامه های این روز است، همچنین اجرای پویش بزرگ من عشایر انقلابی هستم و برگزاری همایش های شهرستانی در حوزه جهاد تبیین در خصوص تولیدات عشایری از دیگر برنامه های روز دوم است.

 

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه روز سوم با شعار «عشایر، امنیت پایدار» نامگذاری شده است، اظهار کرد: ایل راه های مختلفی در مناطق زاگرس نشین وجود دارد که عشایر غیور کوچ نشین به خصوص عشایر بهمئی و بختیاری در این ایل راه ها تردد می کنند، بعضا ممکن است برای آن ها در حوزه امنیت مشکلاتی پیش آید لذا برنامه‌ریزی مردیم که در این روز به امنیت پایدار آنها کمک کنیم و در این خصوص سه برنامه تامین امنیت ایل راه ها خصوصا در مناطق زاگرس نشین، تامین امنیت کوچ نشینان از طریق تامین سلاح مجاز عشایر و برگزاری گشت های محله ای که به تامین امنیت کوچ نشینان کمک کند را اجرا خواهیم کرد.

 

سرهنگ موسوی ادامه داد: روز چهارم «عشایر، خدمت رسانی و محرومیت زدایی» نامگذاری شده است؛ سپاه و بسیج در حوزه محرومیت زدایی بسیار تلاش کرده‌اند تا بتوانند جامعه و مردم را در این حوزه مساعدت کنند لذا در این روز ۹۰۰ بسته حمایتی بین حوزه های بسیج عشایری توزیع می شود. همچنین در قالب «طرح شفا» پزشک عمومی به مناطق صعب العبور اعزام می کنیم که به صورت رایگان عشایر را ویزیت می کنند و مشخص نمودن عرصه‌های جهادی در مناطق عشایری روستاها که در سه حوزه مدرسه، مسجد و سرویس های بهداشتی فعالیت می کنند اقدام دیگری است که در این روز انجام می شود.

 

وی با اعلام اینکه ۱۶۰ گروه جهادی به مناطق صعب العبور اعزام می شوند، عنوان کرد: روستاهایی همچون احمدفداله، بخش سوسن در ایذه، لالی، بهبهان و هویزه از جمله این روستاها هستند که ماموریت این گروه ها کمک به ساخت سرویس های بهداشتی در مناطق عشایری صعب العبور است.

 

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اضافه کرد: همچنین گروه های پزشکی و دامپزشکی در قالب گروه های جهادی اعزام می شوند که گروه‌های دامپزشکی وظیفه شان واکسیناسیون و معاینه دام ها است که در تامین گوشت قرمز کشور نقش بسزایی دارند.

 

سرهنگ موسوی بیان کرد: «عشایر، زنان نقش آفرین» شعار روز پنجم است که در این روز برگزاری یادواره ملی جهاد فاطمی، برگزاری همایشی با عنوان حجاب برتر،حجاب عشایر را خواهیم داشت.

 

اجرای 17 مسابقه بومی ومحلی برای عشایر خوزستان

به گفته وی؛ ششمین روز هفته با شعار «عشایر، نشاط و امیدآفرینی» نامگذاری شده است و برگزاری بیش از ۱۷ مسابقه بومی محلی از جمله برنامه های این روز است چرا که قصد داریم بازی های بومی، محلی و اصالت دار را از طریق اجرای مسابقاتی مانند دارپَلو یا اسب دوانی به جامعه معرفی کنیم، همچنین کوهپیمایی نیز در این روز انجام می شود.

 

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه آخرین روز هفته در راستای شعار سال به نام «عشایر و جهش تولید» نامگذاری شده است، تصریح کرد: برای روز هفتم سه برنامه عمده در نظر گرفته ایم که یکی از آنها نظارت بر تولیدات دامی است که با کمک اداره دامپزشکی، امور دام و امور عشایر برنامه ریزی و اجرا می‌شود، کمک به توزیع علوفه دام عشایر که اکنون در حال کوچ به مناطق سردسیر هستند از برنامه های دیگر است که ۱۰۰ تن علوفه دام بصورت رایگان بین دامداران توزیع می شود تا به تولیدات دامداران کمک شود.

 

سرهنگ موسوی گفت: عشایر ما امروز نیز همچون گذشته، پیش از انقلاب، دوران دفاع مقدس، سازندگی و فتنه هایی که انقلاب را مورد هجمه قرار دادند محکم پای کار ایستاده اند و به عنوان شخصی که خداوند توفیق خدمتگزاری به عشایر را به بنده عطا کرده نوید را می دهم که عشایر کما فی السابق در تمامی اموری که انقلاب به آنها نیاز دارد به خصوص در حوزه جهاد تببین، حل نزاعات عشایری که بعضا وجود داردو فعالیت های صلح و سازش که امروز جامعه بسیار به آن نیاز دارد، پای کار انقلاب هستند و بار دیگر اعلام می کنیم که عشایر در استان خوزستان آماده شهادت و سرسپردن به انقلاب اسلامی هستند.

 

وی در خصوص برنامه های سالروز رحلت حضرت امام (ره) بیان کرد: ۲۸۰ نفر از عشایر خوزستان اعم از عرب، بختیاری، بهمئی، قشقایی و لر به عنوان مهمان خاص به مرقد حضرت امام (ره) اعزام می شوند. همچنین در خوزستان ۱۲ برنامه محوری به صورت عشایری ویژه مراسم رحلت جانسوز امام امت خواهیم داشت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها