شهردار یزد:

اجرای 500 طرح عمرانی با ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار

یزد- شهردار یزد از اجرای ۵۰۰ طرح عمرانی در سطح شهر یزد خبر داد و گفت: برای این طرح ها ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۴۵۷۲۷۷
نویسنده کاظم صادقپور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، ابوالقاسم محی الدینی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: این طرح شامل طرح های کوچک و بزرگ است که امیدواریم در زمان تعیین شده مورد بهره برداری قرار گیرند.

شهردار یزد گفت: طرح های یاد شده شامل ایجاد فضای سبز، تملک اراضی، پیاده روسازی و غیره است ضمن آنکه در سال گذشته نیز ۴۶۰ طرح عمرانی در شهر یزد اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۲ درصد بودجه شهری یزد برای طرح های عمرانی و ۲۸ درصد صرف هزینه های جاری می شود.

شهردار یزد افزود: شهرداری نگاه ویژه‌ای به بافت تاریخی شهر داشته و معتقدیم در مورد برخی مسائل مانند راستگرد میدان امیرچقماق که با انتقادهایی نیز مواجه شد، مسئله آسیب زدن تردد در این راستگرد به مجموعه تاریخی امیرچقماق صحت ندارد زیرا اکنون در همان نقطه عبور و مرور ادامه دارد.

وی ادامه داد: بودجه بافت تاریخی شهر یزد از ۵۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۳۰ میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافته و به همین میزان در بافت هزینه شده است.

شهردار یزد بودجه حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری را در سال ۱۴۰۰ معادل ۴۴ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این رقم اکنون ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

محی الدینی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری یزد خانواده محور است، افزود: برنامه‌‎هایی مانند «پیاده راه ولی عصر» و «شادراه نور» با استقبال قابل توجه مردم مواجه بوده است و برخی انتقادات در مورد این برنامه در بخش ترافیک بود.

وی در مورد توقف برخی طرح های سرمایه گذاری شهرداری یزد طی سالیان اخیر نیز گفت: سرمایه گذاری یک موضوع جدی است ولی به دلیل یکسری مباحث قانونی و حقوقی در مورد شهرداری‌ها در سطح کشور، دچار اختلال و وقفه‌هایی شده است.

شهردار یزد افزود: برای رفع موضوع ترافیک شهر یزد علاوه بر احداث زیرگذر و روگذر، ایجاد معابر جدید در دستور کار قرار دارد که می توان به معابر بلوار کوچه بیوک، ۲۴ متری محمودآباد و امام محمدباقر(ع) اشاره کرد.

وی با اشاره به فرسودگی آسفالت در خیابان ها و معابر شهر یزد گفت: به همین علت با هر بارندگی شاهد فرونشست و چاله ها در سطح شهر هستیم که در این زمینه در بسیاری از محورها، لگه گیری انجام شده است.

محی الدینی افزود: بعد از آسفالت سال های ۹۲ و ۹۳ ، این حجم آسفالت به میزان یک میلیون متر مربع نداشتیم که در سال جاری بودجه خوبی برای این امر پیش بینی شده است.

شهردار یزد در ادامه با اشاره به اینکه در این دوره شهرداری تکمیل زیرساخت‌ها به صورت ویژه در اولویت قرار داشت، گفت: در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ و به دنبال بارندگی‌ها و سیل ایجاد شده، درمجموع ۲۵ میلی‌متر داشتیم، اما اردیبهشت امسال بارندگی ۵۰ میلی‌متری را تجربه کردیم ولی خوشبختانه مشکلی در شهر به وجود نیامد.

محی‌الدینی ادامه داد: در ارتباط با سیل مشهد تماس گرفتیم و اعلام کردیم که آمادگی لازم برای کمک یزد به این شهر وجود دارد و می‌توانیم در زمینه مدیریت بحران به مشهد خدمات‌رسانی کنیم.

شهردار یزد افزود: حتی اگر بارندگی مرداد سال ۱۴۰۱ مجدد در شهر یزد رخ دهد ما در حوزه تجهیزات کمبودی نخواهیم داشت و به صورت کامل آمادگی مقابله با بحران سیل در یزد وجود دارد.

محی الدینی عنوان کرد: این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ ما کمترین تجهیزات برای مقابله با بحران را داشتیم و تجهیزات امدادی از استان‌های همجوار به یزد اعزام شده بود.

وی گفت: این زیرساخت‌ها در سایر حوزه‌ها هم به صورت کامل تقویت شده و توانستیم آمادگی شهر را افزایش دهیم و در کنار همه این موارد، ۵ سیل‌بند جدید در اطراف شهر یزد ایجاد شده و تاج و ارتفاع سیل‌بندهای موجود هم تقویت شد که یکی از این سیل‌بندها توسط سپاه الغدیر ایجاد شد.

شهردار یزد از وجود ۹ هزار چاه جذبی در شهر یزد خبر داد و تصریح کرد: پس از سیل یک هزار چاه جذبی دیگر هم اضافه شد و علاوه بر آن عمق بسیاری از چاه‌های جذبی موجود بین ۱۰ تا ۱۵ متر بود ولی چاه‌های جدید ۲۵ تا ۳۰ متر حفر شد تا خودشان بتوانند آب را جذب کنند و برای همه آنها هواکش هم در نظر گرفته شد.

محی‌الدینی بیان کرد: البته در این بخش نیاز اصلی ما تکمیل رودخانه است و باید مسیر این رودخانه به صورت کامل باز شود و ابتدا و انتهای آن هم فعال شود تا به صورت ایمن سیل را به خارج از شهر عبور دهد.

وی افزود: به ویژه که در قبل از سال ۹۸ و ۹۹ به این طرف ما خشکسالی مطلق داشتیم و این موضوع که ممکن است با بحران سیل روبه‌رو شویم فراموش شده بود و اقدام خاصی برای تقویت شهر در این حوزه و ایجاد زیرساخت و تکمیل امکانات صورت نگرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها