ابعاد تازه فساد در باشگاه رفسنجانی

از مس به طلا رسیدن!

پس از حاشیه‌های به وجود آمده در خصوص پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان،خداداد افشاریان و سهیل مهدی از سمت خود برکنار شدند. یکباره همه چیز مثل بمب ترکید؛ وقتی خبر از رقم و اعداد شد، انگشتان دست که هیچ، فساد انجام شده در ماشین حساب‌های امروزی و دم دستی هم جا نگرفت. عدد آنقدر درشت است که آدم از خودش می‌پرسد؛می‌خواهند کجا ببرند؟ این جیب چقدر گشاد است که سیرمونی ندارد و ۷ میلیون دلار خرج چند نسل‌شان را می‌دهد؟
کد خبر: ۱۴۵۷۱۱۹
نویسنده مرتضی رضایی - گروه ورزش

یک شب خوابیدیم و صبح بیدار شدیم دیدیم همه از برخورد و کشف فساد حرف می‌زنند؛آن هم کجا؟ باشگاه مس رفسنجان. در کمترین زمان، چند مدیر و معاون و یک سردبیر رسانه‌ای احضار شدند تا در این زمینه توضیح بدهند. نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که فساد شکل گرفته و ابعاد آن، آنقدر گسترده است که خیلی‌ها مجبور به استعفا یا بهتر بگوییم برکنار شده‌اند تا به قول معروف این دیگ و گندی که زده شده بیشتر از این هم نخورد! غافل از این‌که این دیگ هم خورده و بوی بدش فراتر از مرزها رفته و به شبکه‌های معاند رسیده است.آقایان با پول بیت‌المال کاری را که خیلی از دانشمندان در طول سال‌ها نتوانستند آن را انجام دهند،در کمترین زمان ممکن انجام دادند و با کیمیاگری خاص خودشان مس را به طلا تبدیل کردند! طلایی که فقط برای خودشان طلاست و برای مردم؛ عوام و آنها که حتی لقمه نانی سر سفره‌شان نیست، مشتی خاک است!
     
دست از حروف مخفف بردارید! 
اگر از اولین روز که نخستین فساد در این مملکت شکل گرفت، خبری از اسامی مخفف نبود شاید دیگر کسی به خودش اجازه نمی‌داد برای حفظ آبرویش هم که شده پایش را کج بگذارد؟ میم . الف و م. ز را هم همه می‌شناسند و نیازی به لاپوشانی نیست اما واقعا به کدام سمت داریم می‌رویم که برای پول برداشته شده از بیت‌المال که اسمش را اختلاس،کلاهبرداری یا هر چیز دیگری می‌شود گذاشت هنوز هم که هنوز است نام این افراد را فاش نمی‌کنیم و در اصطلاح به فکر آبروی‌شان هستیم! این قبول که انتشار اسامی کامل نیاز به احکام قضایی دارد و تا اثبات جرم باید صبر کرد اما در این مملکت هنوز هم خیلی‌ها اسم بابک زنجانی را در رسانه‌های‌شان منتشر نمی‌کنند و باز می‌نویسند؛ ب . ز.
     
تبعات این فساد بیشتر است
پس از حواشی اخیر مربوط به برخی تخلفات مالی در باشگاه مس رفسنجان، خداداد افشاریان و سهیل مهدی استعفای خود را از ریاست کمیته داوران فدراسیون و ریاست کمیته مسابقات سازمان لیگ ارائه کردند. این استعفاها مورد موافقت مهدی تاج و حیدر بهاروند قرار گرفته است. این دو مدیر به تازگی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز احضار شده‌اند.برهمین اساس دانیال مرادی، سرپرست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تا اطلاع ثانوی وظایف افشاریان را به عنوان سرپرست کمیته داوران به عهده گرفته و محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ نیز عهده‌دار سرپرستی کمیته مسابقات شده است.
     
افشاگری تازه آقای مدیرعامل
علی رمضانی، مدیرعامل سابق مس کرمان پس از افشای فساد در مس رفسنجان دست به افشاگری زد. این اتفاق‌ها خوب است اما سوالی که از آقای رمضانی باید پرسید این است که اگر این فساد رو نمی‌شد شما تا چه زمان می‌خواستید روزه سکوت بگیرید و درباره این اتفاق حرف نزنید؟ رمضانی گفته است:«وقتی مدیرعامل مس کرمان بودم شخصی که نزدیک به کمیته داوران بود به من گفت نمی‌گذارم تیم تو نتیجه بگیرد. در حالی که فجر، تیم قهرمان آن سال را در شیراز شکست دادیم اما پس از حرف‌های آن شخص تا هشت هفته پیروز نشدیم!»
     
آقای تاج؛ این هم مثل پرونده ویلموتس نشود
پیگیری‌های جام‌جم نشان می‌دهد اوضاع برای مهدی تاج و فدراسیون تحت امرش حادتر از این حرف‌هاست. طوری که او خیلی محترمانه و به صورت نمایشی استعفای دو مدیر خودش را قبول کرده، در صورتی که همه می‌دانند این دو نفر از سمت خودشان برکنار شده و پرونده‌شان در دادگاه در کنار پرونده چهار ایجنت و دلال فوتبال رسیدگی خواهد شد.مهدی تاج که پس از ماجرای قرارداد ویلموتس حمله قلبی به او دست داد حالا باید در آزمونی سخت جواب پس بدهد. آقای تاج! شما و اطرافیان‌تان که پرونده عظیم ویلموتس را به گردن نگرفتید و حتی همین استعفای فرمالیته یا قطع همکاری محترمانه را هم اعلام نکردید؛ حالا که اینجا در راس هستید اگر نفرات نام برده تخلفی کرده‌اند انتظار مردم و فوتبالی‌ها پیگیری و رسیدگی تا انتها و اعلام نتیجه است. طوری نشود که اگر کسی تخلفی کرد و تخلفش هم محرز شد، فردا خبر برسد در فلان کشور چای یا قهوه‌اش را می‌نوشد و به ریش همه ما می‌خندد.این دیگر کمیته داوران، صحنه‌های مشکوک،VAR  و به زعم هواداران و مهندسی لیگ نیست که همه چیز به چند تا شعار و کل‌کل ابتدایی در فضای مجازی ختم شود. همه ما از هوادار و خبرنگار و مدیر و مسئول و ... پاسخی روشن می‌خواهیم که چطور در زیر مجموعه شما چنین اتفاقی افتاده است؟ما منتظریم آقای تاج! این برکناری قطعا قدم اول است و تا رسیدن به نتیجه هر روز خواهیم نوشت و پیگیری خواهیم کرد تا این فساد هم به باد فراموشی سپرده نشود.

۴۰۰ سکه 
حالا ابعاد تازه‌ای ازاین پرونده لورفته که جای تعامل داردوبدون شک پای افراد بیشتری را به ماجرا باز خواهد کرد. طبق اطلاعات تازه‌ای که روزنامه جام‌جم به دست آورده، حدود ۴۰۰سکه در پروژه رشوه به عوامل فوتبال در باشگاه مس رفسنجان داده شد که رقمی شگفت‌انگیز است. البته بعضی منابع رسمی می‌گویند مقادیر زیادی دلار هم پرداخت شده و همینطور به حساب بعضی افراد پول‌هایی رفته که دعوت شده‌اند تا درباره این دریافتی‌ها توضیح دهند. یک مقام آگاه درباره این پرونده توضیح داد: «شک نکنید که پرونده بزرگ‌تر از این حرف‌هاست. مهدی تاج رئیس فدراسیون هم با این تصمیم نشان داد مخالف برخورد با متخلفان نیست. وقتی فدراسیون دو مدیر خود را کنار گذاشته، یعنی مقام‌های قضایی با این پرونده شوخی ندارند و کاملا جدی هستند‌.در همین حال شنیده می‌شود بعضی از فعالان رسانه‌ای نیز با مشکلات عدیده روبه‌رو شده و به زودی این مشکلات بیشتر نیز خواهند شد.‌

تهدید داوران
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پذیرفته که بعضی ازاتفاقات داوری سهوی نبوده وعمدی درکار بوده است.یعنی داوران اشتباهاتی کرده‌اند که حاصل آن درگیری با رشوه وفساد بوده است.به همین جهت مقامات قضایی شدیدا پیگیر اتفاقات داوری در سه هفته پایانی لیگ‌برتر و همینطور لیگ یک هستند. آنها به داوران هشدار داده‌اند اگر اشتباهی کنند که در آن عمدی مشاهده شود، به طور قطع رای به محرومیت داوران می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها