ورود عمقی به سرفصل‌های تحول در سازمان صداوسیما

نشست خبری عوامل شبکه رادیویی گفت‌وگو پیش از ظهر روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت با حضور مدیر رادیو گفت‌وگو، مدیرگروه‌های برنامه‌سازی، تنی چند از کارشناسان، گوینده‌ها و مجریان این رادیو در سالن جلسات اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۵۶۵۵۶
نویسنده رسول شمالی ورزنده - گروه رسانه

به گزارش خبرنگار جام‌جم، عوامل رادیو گفت‌وگو پس از حضور در واحد امور مخاطبان روابط‌عمومی رسانه‌ملی و در تماس تلفنی زنده با مخاطبان و شنوندگان این برنامه در اقصی نقاط کشور و پاسخ به سؤالات و شبهات آنها در نشست خبری شرکت کردند.

در این نشست رضا کوچک‌زاده تهمتن، مدیر رادیو گفت‌وگو با بیان ماموریت‌های این رادیو گفت‌: ما در همه زمینه‌ها فعالیت می‌کنیم و این رادیو در واقع صدای اندیشه‌هاست و در اقتصاد، سیاست و فناوری مطالبه‌گری می‌کند. 

وی با اشاره به این‌که، هدف‌گذاری ما این است که بتوانیم طیف‌های نخبه جامعه را درگیر این رادیو کنیم، درباره نفوذ خوب این شبکه در بین قشرهای مردم گفت: می‌کوشیم در انتخاب سوژه‌ها، دعوت از مسئولان مملکتی و در واقع از همه ظرفیت‌های کارشناسی نظام بهره ببریم.

مدیر رادیو گفت‌وگو اضافه کرد: تلاش ما این است که هیچ نکته مغفولی در این رادیو نباشد، در همه زمینه‌های فرهنگی هنری، تئاتر، سینما، موسیقی و همچنین در ورزش هم به‌طور خاص وارد می‌شویم.

وی افزود: سعی کرده‌ایم از مسئولان قضایی، استادان دانشگاه‌ها، متخصصان اقتصاد و سیاست هم دعوت کنیم و الان با توجه به بحث دوره تحولی در سازمان تلاش ما این است که درراستای این تحول سازمان صداوسیما برنامه‌سازی داشته باشیم .

کوچک‌زاده همچنین با اشاره به بحث کمی و کیفی برنامه‌ها در این رادیو گفت: در‌خصوص نقد غرب در رادیو گفت‌وگو می‌کوشیم با دعوت از مخالفان و موافقان به این موضوع بپردازیم و در همه زمینه‌ها این موارد را دنبال می‌کنیم، مثل موضوع سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی و سعی داریم که در حوزه سند تحول اولویت ما ورود عمقی به سرفصل‌های تحول در سازمان صداوسیما باشد و در این راستا پژوهش و تحقیق بسیار خوبی را برنامه‌سازان ما انجام می‌دهند .

مدیر رادیو گفت‌وگو همچنین بیان کرد‌: در پروژه تحول هم برنامه‌های بلندمدت را تعریف کرده‌ایم و الان برنامه‌سازان ما در این مسیر گام برمی‌دارند.

وی گفت‌: در‌خصوص ارتباط با نمایشگاه کتاب هم قراردادی با شرکت سروش سازمان منعقد کرده‌ایم و سروش چند اثر ما را چاپ کرده که در نمایشگاه کتاب در معرض دید مردم قرار دارد و تعامل ما با دانشگاه صداوسیما زیاد است. با استادان مختلف دانشگاه صداوسیما همکاری داریم و در بحث سیاسی ــ اجتماعی البته همکاری ما کمتر است که امیدواریم در آینده تعامل و همکاری‌ بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

سیدمحمد معافی مدنی، مدیرگروه تاریخ و فرهنگ رادیو گفت‌وگو با تشریح برنامه‌های این رادیو در سالروز تولد این شبکه گفت‌: گروه تاریخ و فرهنگ در واقع یک گروه شاخص این شبکه رادیویی است و بحث اطلاع‌رسانی، جمعیت، فضای مجازی، کلام واژه‌های نکته‌های فرهنگی، سینما، تئاتر و راهبرد سند تحول بوده و تلاش ما این است که به بحث سیما بپردازیم، باتوجه به تهاجم فرهنگی‌ای که الان توسط رسانه‌های معاند داریم .

وی افزود‌: پرداختن به مسائل نفوذ فرهنگی، تهاجم فرهنگی با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دستور کار ما هست و ان‌شاءا... برنامه‌های بسیار خوبی خواهیم داشت.

سید‌وحید موسوی، مدیرگروه اجتماعی ــ سیاسی رادیو گفت‌وگو با تبریک سالروز آغاز به‌کار این رادیو گفت: ما در موضوعات مختلف و داخلی سعی می‌کنیم که مطالبه‌گری بکنیم و سواد‌رسانه‌ای را در بین مخاطبان افزایش دهیم .

وی افزود‌: برنامه‌های جدیدی را در‌خصوص حجاب شروع کردیم و همچنین موضوعات دیگر و جذابی ازجمله مسابقه سیاسی را از هفته آینده روی آنتن خواهیم برد.

سیما غفاری، مدیرگروه دانش این رادیو با تشریح برنامه‌های علمی گفت‌: برنامه‌های متنوع علمی و مفرحی را در این برنامه‌ها خواهیم داشت.

امین خرمی، گوینده و مجری این شبکه رادیویی با اشاره به بازتاب رادیو گفت‌وگو در بین مخاطبان گفت‌: اتاق فکرهای متفاوتی در رادیو گفت‌وگو هست و باتوجه به قوی‌بودن این گروه و این‌که این رادیو صدای اندیشه‌هاست باید بگویم که شبکه رادیویی گفت‌وگو امروز یک رادیو بالنده است.

وی با توجه به دغدغه‌های محتوایی فرهنگ افزود‌: شبکه رادیویی گفت‌وگو نقدها را می‌پذیرد و در راستای پرمحتوا کردن برنامه‌های سیاسی ــ اجتماعی حرکت می‌کند.

علی مسعودی مجری، رادیو گفت‌وگو هم با بیان خواسته‌ها و مطالبات مخاطبان گفت‌: ما معمولا با دعوت از مسئولان دولتی، مجلس و سایر مسئولان مملکتی سعی می‌کنیم به مسائل روز بپردازیم و در واقع مشکلات مردم را برطرف کنیم و راهکارهای لازم را برای رفع معضلات و مشکلات جامعه و مردم داشته باشیم و تلاش ما این است که با اجراهای تخصصی به خواسته‌ها و مطالبات مردم جامه‌عمل بپوشانیم.

فاطمه شعار از تهیه‌کنندگان این رادیو با بیان تجربیات چند ساله خود در رادیو گفت‌وگو و تفاوت این رادیو با سایر شبکه‌های رادیویی گفت: با تعاملی که در بین عوامل این رادیو برقرار می‌شود این رادیو را بالنده کرده است .

وی افزود: خوشبختانه امروز که ما در واحد امور مخاطبان حضور پیدا کردیم، متوجه شدیم که این رادیو مخاطب تخصصی و خاص دارد و با توجه به شرایطی که امروز کشور آماج تهاجم دشمنان رسانه‌ای است، ما را برآن می‌دارد که تلاش‌های گسترده‌‌ای داشته باشیم و برنامه امواج شبهه یکی از برنامه‌های مطالبه‌گرایانه بوده که تاکنون موفق است.

گفتنی است که در پایان این مراسم به پاس ۱۸ سال فعالیت شبکه رادیویی گفت‌وگو و سالروز تولد این رادیو هدایایی از سوی مدیرکل روابط‌عمومی سازمان صداوسیما به مدیر و دیگر عوامل این شبکه رادیویی تقدیم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها