روستای برگزیده دوستدار کتاب؛

ساریه دشت آزادگان به نمایشگاه کتاب تهران رسید

معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از حضور روستای برگزیده نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۶۴۸۶
جام جم آنلاین - خوزستان، مهرانگیز بحیرایی پیش از ظهر امروز ( دوشنبه 24 اردیبهشت ماه) با بیان اینکه روستای ساریه از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در بخش جنبی نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد، اظهار کرد: فعالیت‌هایی که به موجب آن، روستای ساریه به عنوان روستای برگزیده نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شد، در غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.
 
معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برنامه‌های متنوع غرفه ساریه در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: رونمایی از دو کتاب مرجان ظریفی نویسنده کودک و نوجوان خوزستانی، اجرای قصه نمایش «همسفر آفتاب» با هدف آشنایی اماکن مختلف استان خوزستان و معرفی عروسک‌های بومی منطقه با اجرای مریم فهیم پور برگزار می‌شود.
 
وی گفت: «کتاب‌ها در دنیای سفالگری» با اجرای مرضیه عویدی، برگزاری «نشست شعر مقاومت خوزستان» با رویکرد فلسطین با حضور شاعر برجسته کشوری مرتضی آل کثیر، کارگاه کتابخوانی و مسابقه کتابخوانی و نقاشی ویژه کودکان از دیگر برنامه‌های این روستا در نمایشگاه کتاب تهران است.
 
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با توضیح اینکه باید آیین‌ها و سنت‌های بومی هر منطقه به عنوان میراث مانگار حفظ شود، تصریح کرد: روایت قصه قهوه و آداب پذیرایی از آن برای معرفی ظرفیت گردشگری استان خوزستان به مخاطبان و همنوایی با موسیقی بومی و محلی منطقه، از جمله طرح‌های اجرایی در ایام نمایشگاه کتاب است.
 
بحیرایی برپایی نمایشگاه کتاب آثار نویسندگان خوزستانی و به ویژه دشت آزادگان را از دیگر برنامه‌های غرفه دوستدار کتاب ساریه دانست و افزود: نمایش آثار صنایع دستی دشت آزادگان و نشست نقد و بررسی ادبیات عرب نیز از دیگر عناوین اجرایی روستای دوستدار کتاب ساریه در نمایشگاه کتاب تهران است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها