مسابقه و پویش ملی کتابخوانی «به رنگ خدا» فراخوان داد
باهمکاری نهاد کتابخانه ها و بسیج رسانه کرمان؛

مسابقه و پویش ملی کتابخوانی «به رنگ خدا» فراخوان داد

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان :

208 خانواده کرمانی بعداز دفاع مقدس هنوز چشم انتظار فرزندانشان هستند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در استان کرمان تعداد ۲۰۸ خانواده بعد از ۸ سال دفاع مقدس هنوز چشم انتظار فرزندان یا همسران خود هستند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در استان کرمان تعداد ۲۰۸ خانواده بعد از ۸ سال دفاع مقدس هنوز چشم انتظار فرزندان یا همسران خود هستند.
کد خبر: ۱۴۵۶۴۳۹

به گزارش جام جم آنلاین کرمان، محمود مهدوی فرد، در جلسه شورای راهبردی دفاع مقدس بانوان استان کرمان گفت: در استان کرمان و ملک شهید سلیمانی، ۲۰۸ خانواده بعد از ۸ سال دفاع مقدس هنوز چشم انتظار فرزندان یا همسران خود هستند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ۹۶ شهید زن است: ۴۵ زن در حادثه گلزار، ۲۷ شهید در مراسم تشییع سردار دل‌ها و دیگر شهیدان از شهدای ترور و دفاع مقدس هستند.

مهدوی‌فرد افزود: ۳۴ کتاب ویژه زنان در دفاع مقدس چاپ شده که ۲۰ کتاب مربوط به کودکان و نوجوانان بوده و ۱۴ کتاب به صورت داستان، رمان و خاطره تولید شده است.

مهدوی‌فرد تصریح کرد: استان کرمان، رتبه دوم کشوری را در بحث تولیدات فضای مجازی در خصوص دفاع مقدس داشته و توانستیم گوشه‌ای از زندگی خانواده شهدا را چاپ کنیم و بعد از ۵ سال کتاب نقش زنان استان کرمان در دفاع مقدس به پایان رسید.

مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیزدر این جلسه گفت: استان کرمان متعلق و مزین به نام شهید سلیمانی است که می‌توان فعالیت‌های فرهنگی و معنوی زیادی در مورد دفاع مقدس ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: انقلاب یک نوآوری در نوع مدیریتی ایجاد کرد و تنها انقلابی بود که مستقل و به رهبری امام راحل پیام آزادی‌خواهی را به تمام جهان فرستاد و همه کشورها تحت تأثیر این پیام قرار گرفتند.

مجتهد‌زاده، اظهار داشت: در زمان جنگ انسجام نظامی و سیاسی درستی نداشتیم و بسیج مردمی برای مقاوم‌سازی اهداف انقلاب و نیروهای انقلابی ایجاد شد و در دوران مقدس شاهد وحدت و ایمان مردم بودیم.

وی تصریح کرد: جامعه اسلامی باید زمینه‌ساز ظهور باشد، دفاع مقدس محلی برای شکوفایی انسان بود و زمینه تحول را ایجاد کرد.

مجتهدزاده افزود: دفاع مقدس تاریخ‌ساز است و باید به نسل آینده منتقل شود، بهترین فرهنگ و عقبه را در دفاع مقدس داریم، لذا روایتگری مدیران و مسئولان در راستای معرفی فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها