بلیط اتوبوس اراک به تهران قیمت و پایانه ها

تهران به‌عنوان پایتخت ایران هر روز شاهد ورود بسیاری از مسافران از شهرهای مختلف است که برای انجام کارهای اداری، پزشکی یا خرید مراجعه می‌کنند.
تهران به‌عنوان پایتخت ایران هر روز شاهد ورود بسیاری از مسافران از شهرهای مختلف است که برای انجام کارهای اداری، پزشکی یا خرید مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۵۶۲۵۲

اگرچه روش‌های مختلفی برای سفر به تهران وجود دارد، اما روش زمینی و سفر با اتوبوس گزینه به‌صرفه و اقتصادی‌تری است بنابراین درصورتی که بخواهید از شهری مانند اراک به تهران بیایید، کافی است به سراغ خرید بلیط اتوبوس اراک به تهران باشید. همچنین برای سفر ارزان‌تر به شهری مانند اهواز از شهر اصفهان نیز توصیه می‌شود از روش خرید بلیط اتوبوس اصفهان به اهواز استفاده کنید. اما در ادامه کمی بیشتر با پایانه‌های اتوبوس‌رانی بین دو شهر تهران و اراک و قیمت بلیط اتوبوس اراک به تهران آشنا می‌شویم.

قیمت بلیط اتوبوس اراک به تهران

در حال حاضر بیشتر اتوبوس‌هایی که در مسیر تهران به اراک و برعکس فعالیت می‌کنند از نوع اتوبوس‌های VIP هستند و به همین دلیل قیمت بلیط در آن‌ها تقریبا یکسان است. البته اتوبوس VIP نیز براساس تعداد صندلی‌ها به دو نوع 24 صندلی و 32 صندلی تقسیم می‌شود. همین مسئله نیز در قیمت بلیط اتوبوس اراک به تهران تاثیر خواهد داشت. بنابراین با خرید بلیط اتوبوس VIP دارای 24 صندلی باید 116 هزار تومان بپردازید و برای اتوبوس‌های 32 صندلی هم قیمت بلیط 99 هزار تومان است. این موضوع درباره سایر شهرها و خرید بلیط اتوبوس اصفهان به اهواز و سایر شهرها صدق می‌کند و تعداد صندلی‌ها در قیمت بلیط موثر هستند.

مدارک مورد نیاز برای تهیه بلیط اتوبوس

تفاوتی نمی‌کند که در مسیر تهران به اراک و برعکس تردد کنید یا اینکه به سایر شهرهای ایران با اتوبوس سفر  کنید؛ به‌هرحال برای خرید بلیط نیاز به ارائه کارت شناسایی معتبر خود دارید تا روند خرید بلیط انجام شود.

هزینه کنسلی بلیط اتوبوس

تقریبا تمام پایانه‌های اتوبوس‌رانی بین شهری برای ارائه خدمات خود از قانونی یکسان تبعیت می‌کنند. بنابراین استرداد بلیط اتوبوس اراک به تهران و دریافت وجه آن نیز با توجه به نوع قانون کنسلی انجام می‌شود. در این زمینه درصد جریمه کنسلی  برای استرداد بلیط اتوبوس از هنگامی که خرید بلیط انجام شده تا یک ساعت قبل از حرکت با نرخ ۱۰ درصد محاسبه می‌شود و برای مدت زمانی کمتر از یک ساعت مانده به حرکت و پس از آن نرخ جریمه ۵۰ درصد است.

پایانه مرکزی اراک

پایانه مرکزی اراک

امروزه پایانه‌های مسافربری ازجمله مراکز مهمی هستند که نقش زیادی در پیشرفت هر منطقه دارند. علاوه بر آن رفت و آمد را تسهیل کرده و رونق گردشگری را به ارمغان می‌آورند. استان مرکزی دارای صنایع مختلفی است و قطب صنعتی ایران شناخته می‌شود و به همین دلیل احتیاج به مراکز حمل‌ونقل مجهز و پیشرفته دارد. مهمترین ترمینال این شهر، ترمینال مرکزی اراک است که با مساحت 94،000 مترمربع و خروج روزانه 2،000 مسافر و 135 اتوبوس در جنوب شهر بنا شده است.

امکانات رفاهی در ترمینال مرکزی اراک

برای راضی بودن مسافران و راحتی هرچه بیشتر آن‌ها در مدت انتظار برای سوار شدن به اتوبوس و سفر بعدی، پایانه باید از امکانات عمومی خوبی برخوردار باشد. ترمینال مرکزی اراک نیز دارای بخش‌های متعدی است  و امکانات و خدماتی مانند صندلی‌های انتظار، تلویزیون و ساعت دیجیتال، سرویس بهداشتی، چرخ دستی حمل بار  و .. را در دل خود جای داده است. علاوه بر آن غرفه غذاخوری، دو غرفه سوپرمارکت و ۱7 شرکت مسافربری به همراه فضای سبز، ایستگاه اتوبوس و تاکسی درون شهری را باید به امکانات دیگر این ترمینال اضافه کرد.

پایانه‌های اتوبوس بین شهری در تهران

پایانه‌های اتوبوس بین شهری در تهران

در شهر تهران مجموعه زیادی از ترمینال و پایانه‌های داخلی و بین شهری برای تردد آسان‌تر مسافران وجود دارد. در این میان پایانه آزادی یا ترمینال غرب یکی از پرتردد‌‌‌‌‌‌‌‌ترین ترمینال‌های اتوبوس تهران با مساحت 50 هکتار و دو طبقه ساختمان است. این ترمینال امکانات مختلفی مانند فروشگاه صنایع دستی، رستوران، کافی‌شاپ، سالن استراحت‌، دفاتر فروش بلیط شرکت‌های مسافربری، جایگاه سوخت، پارک کودک، آژانس مسافربری، سرویس‌های بهداشتی مردانه و زنانه، كافی‌‌نت، آرايشگاه، کارواش، پارکینگ و دستگاه‌های آب‌‌سردكن را در خود جای داده است.

پایانه خزانه یا ترمینال جنوب نیز دومین پایانه شلوغ است که ت در فضایی به مساحت 17 هکتار بنا شده و شرکت‌های مسافربری همسفر، ایران پیما، رویال سفر، عصر ایران، سیروسفر، عدل، آسیا سفر، ترابر بی تا، ایمن سفر، پیک صبا، تک سفر و لوان نور به فروش بلیط اتوبوس برای شهرهای مختلف قعال هستند.

پایانه بیهقی یا ترمینال آرژانتین نیز در مساحت 13.5 هکتار و 2000 خودرو در شرق میدان آرژانتین توسط شهرداری تهران ایجاد شده است. در این ترمینال نیز برای رفان هرچه بیشتر مسافران امکاناتی مانند مسجد و سرویس بهداشتی، آژانس مسافرتی، دفتر فروش شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری، اتاق مادر و کودک، دستگاه‌های خودپرداز، کتابخانه، خانه سلامت، کافی‌شاپ و رستوران، فروشگاه مواد غذایی، فروشگاه شهروند، خشکشویی، پارک کودک، پارکینگ و ... در نظر گرفته شده است.

درنهایت پایانه تهرانپارس یا ترمینال شرق چهارمین پایانه از ترمینال‌های اتوبوس تهران با مساحت 305 هکتار است که برای مسافران و شهروندان در قسمت شرقی تهران دسترسی راحت‌تر را فراهم می‌کند. تمام موارد ذکر شده به شهرهای مختلف ایران ازجمله اراک سفر دارند و هر روز امکان خرید بلیط برای شهرهای مختلف ایران را فراهم می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها