جهش تولید با مشارکت مردم در هنر صنعت فرش دستباف همدان محقق می‌شود

مدیرکل صمت استان‌ همدان با بیان اینکه جهش تولید با مشارکت مردم در هنر صنعت فرش دستباف همدان محقق می شود، گفت: برای افزایش صادرات فرش دستباف همدان در سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۱۴۵۶۲۲۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، احمد شانیان در دهمین گردهمایی روسای ادارات فرش۳۱ استان کشور، اظهار داشت: جهش تولید با مشارکت مردم در هنر صنعت فرش دستباف همدان محقق می شود و این هنر صنعت نیازمند هم اندیشی و برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت است ومیتواند مصداق بارز جهش تولید باشد.

مدیرکل صمت استان‌ همدان با تاکید بر ظرفیت های بی نظیر استان در زمینه طرح و نقشه، مواد اولیه و نیروی ماهر افزود: فرش همدان باید از روش سنتی به آکادمیک تغییر کند و در این خصوص نیاز به فرهنگسازی دارد.

وی با بیان اینکه فرش دستباف همدان تشکل های همراه و همدل دارد، عنوان کرد: راه اندازی هنرستان فرش را در سایر شهرستان ها نیز پیگیری می کنیم.

شانیان با اشاره به حمایت های دولت سیزدهم در پشتیبانی از مشاغل خانگی به ویژه فرش دستباف، بیان کرد: با توجه رشد ۱۱ درصدی صادرات فرش دستباف در کشور قطعا امسال در استان شاهد رشد اقتصادی این هنر صنعت خواهیم بود.

مدیرکل صمت استان‌ همدان ادامه داد: دستگاه های متعددی در امر فرش دخیل هستند و هر چقدر در این زمینه همراهی و تعامل داشته باشیم شاهد اثرات و نتایج بهتری هستیم.

وی حل و فصل مسائل و مشکلات حوزه فرش دستباف را از اولویت های صمت استان دانست و خاطرنشان کرد: با پیگیری استاندار محترم و این اداره کل در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چندین بار مباحث مربوط به فرش مطرح که منتج به مصوباتی در جهت رفع برخی مشکلات فعالین این عرصه مانند ورود موقت فرش به کشور جهت رفو و ترمیم فرش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها