انتقال مرحله نخست کارخانه سیمان شیراز تا پایان امسال

استاندار فارس گفت: مرحله نخست کارخانه سیمان شیراز تا پایان امسال به شهرستان خرامه منتقل می شود.
کد خبر: ۱۴۵۵۹۷۶

 به گزارش جام جم آنلاین،محمد هادی ایمانیه، در حاشیه نشست با مدیر عامل شستا در شیراز گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) یکی از هلدینگ‌های قوی و توانمند در کشور است که در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کند.
وی ادامه داد: یکی از توافقات صورت گرفته بین استان فارس و شستا، مربوط به انتقال کارخانه سیمان شیراز با توجه به آلودگی های زیست محیطی ، مقرر شد  با شتاب گرفتن روند انتقال، فاز نخست این کارخانه تا پایان امسال با تکنولوژی جدید بدون آلودگی به شهرستان خرامه منتقل شود و فاز دوم آن هم حداکثر تا تیرماه ۱۴۰۴ انتقال یابد.
استاندار فارس اظهار کرد: در زمینه انتقال کارخانه پشم شیشه شیراز به منطقه ویژه اقتصادی هم ، شستا متعهد شد،  آبان امسال اجرا شود و این شرکت با ساخت کارخانه ، الیاف شیشه در شیراز هم موافقت کرد.
ایمانیه افزود: برای توسعه کارخانه تولید شیرین بیان و شیرین دارو، هم از نظر فناوری و هم ایجاد ارزش افزوده،  توافق شد  با همکاری بنیاد مستضعفان این کار اجرا شود.
وی اظهار کرد: در این جلسه، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در زمینه مشارکت در ساخت آزادراه شیراز – بوشهر و ایجاد کارخانه تولید دارو با تکنولوژی روز در شهر سلامت شیراز اعلام آمادگی کرد.
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) هم با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری قابل توجهی توسط این شرکت در استان فارس بنیان گذاشته شده گفت: آغاز فعالیت‌های جدید اقتصادی در حوزه‌های مختلف در استان فارس را نیز در دستور کار داریم که امیدواریم همه اینها به سرعت به نتیجه برسد و گام های مثبتی در جهت توسعه این استان برداشته شود.
عارف نوروزی افزود:  با توجه به توافقی که با متولیان امر در استان فارس صورت گرفته این کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت و حداکثر تا دهه مبارک فجر ۱۴۰۳ ، تولید کلینکر و تا آذر ماه ۱۴۰۴، تولید سیمان در مکان جدید کارخانه در شهرستان خرامه صورت خواهد گرفت.
مدیر عامل شستا گفت: به روند انتقال کارخانه پشم شیشه از شیراز به منطقه ویژه اقتصادی نیز سرعت مناسبی داده‌ایم و امیدواریم این کارخانه  هم تا آذر ۱۴۰۴ به مکان جدید منتقل شود.
نوروزی افزود: در خصوص ساخت یک مجموعه الیاف شیشه با مسئولان استان فارس به توافق رسیدیم و مقرر شد این کار در ۲ سال آتی به نتیجه برسد.
مدیر عامل شستا گفت: مجموع سرمایه‌گذاری که برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام توسط شستا برای بهره برداری تا پایان امسال انجام خواهد شد حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود و علاوه بر این حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و حدود ۱۵ میلیون دلار نیز سرمایه گذاری ارزی جدید در این استان خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها