محکومیت ۴۰۰ میلیارد تومانی متهمان قاچاق کالا و ارز در خراسان جنوبی

متهمان قاچاق کالا و ارز در خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲، چهارصد میلیارد تومان جریمه شدند.
کد خبر: ۱۴۵۰۷۶۸

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: سال گذشته به ۱۲ هزار و ۱۸۲ پرونده تعزیراتی در خصوص کالا و خدمات، دارو و درمان و قاچاق ارز رسیدگی شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۲ درصد افزایش داشته است.


محدثی نژاد افزود: ۲ هزار و ۲۴۹ پرونده از پرونده‌های سال گذشته مربوط به کالا و خدمات، ۹ هزار و ۵۲۰ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز و ۴۲۰ مورد نیز مربوط به بهداشت، دارو و درمان بوده است که بیش از ۹۰ درصد این پرونده‌ها مختومه شده است.


وی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی پرونده‌ها در حوزه قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۲ گفت:، اما در حوزه کالا و خدمات، تعداد پرونده‌ها ۳۷ درصد و در حوزه بهداشت و دارو ۲۲ درصد کاهش داشته است.


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، درج نکردن قیمت، ارائه نکردن فاکتور و گرانفروشی را بیشترین موارد تخلف برشمرد و افزود: رسالت اصلی تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی است.

محدثی نژاد افزود: پارسال ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جریمه در خصوص پرونده‌های کالا و خدمات، ۲۰۰ میلیارد تومان در خصوص پرونده‌های قاچاق کالا و ارز و ۹۰۰ میلیاون تومان در خصوص پرونده‌های حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز وصول شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‌های قاچاق سال ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی مربوط به سوخت است گفت: اجرای احکام در حوزه کالا و خدمات ۴۲ درصد کاهش، اما در حوزه قاچاق کالا و ارز ۷۳ درصد افزایش داشته است.

محدثی نژاد به کاهش ۱۶ درصد اجرای احکام در حوزه بهداشت و درمان و دارو نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه مشاوران املاک هم ۸۱ تیم گشت فعال بوده که ۲۸۰ مورد بازرسی انجام و ۶۰ مورد تخلف گزارش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها