آرد و نان بیشترین تخلفات صنفی در استان اردبیل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: بیشترین میزان تخلفات اصناف در این استان پارسال مربوط به آرد و نان بود.
کد خبر: ۱۴۴۹۹۳۴

به گزارش جام جم آنلاین،علی رحیمی آذر ، با بیان اینکه تعزیرات حکومتی استان اردبیل سال گذشته به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده در حوزه آرد و نان رسیدگی کرد، افزود: با رسیدگی به این پرونده ها متخلفان در مجموع حدود ۴۰۰ میلیارد ریال جریمه شدند.
وی اظهار کرد: گرانفروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و رعایت نکردن الزامات صنفی از جمله تخلفات نانوایان در استان اردبیل است.
وی با اشاره به برخورد قانونی و قاطع تعزیرات حکومتی با واحداهای صنفی متخلف به ویژه نانوایی ها، بیان کرد: واحدهای نانوایی متخلف علاوه بر جریمه، با نصب پارچه تخلف پلمپ خواهند شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اضافه کرد: استفاده نکردن صحیح و قانونی مردم از کارت خوان های جدیدی که در نانوایی ها قرار گرفته سبب شده تا زمینه برای تخلف نانوایان و ثبت نان بیشتر در سامانه نانی نو و در نتیجه دریافت یارانه مضاعف از سوی دولت برای سودجویان رقم بخورد.
رحیمی آذر از مردم خواست، برای جلوگیری از سوء استفاده نانوایان متخلف، هنگام خرید نان خودشان کاربر کارتخوان های نانوایی ها باشند.
وی ادامه داد: عدم استفاده صحیح و قانونی مردم از کارت خوان ها در واحدهای نانوایی زمینه را برای تخلف نانوایان و ثبت خرید نان بیشتر در سامانه فراهم می کند و در نتیجه منجر به دریافت یارانه مضاعف از طرف دولت برای سودجویان می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و یا ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها