سخنگوی هیأت رئیسه مجلس دربازدید از غرفه جام جم مطرح کرد؛

مشارکت در انتخابات بیش از دوره گذشته خواهد بود

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه برآوردها نشان می‌دهد میزان مشارکت در انتخابات همانند دوره گذشته و یا بیش از آن خواهد بود، گفت: در تهران شاهد رقابت بین سه لیست اصلی یعنی ائتلاف امنا، شانا و صدای ملت هستیم.
کد خبر: ۱۴۴۶۲۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس دربازدید از غرفه جام جم در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در پاسخ به این پرسش که میزان مشارکت در انتخابات پیش‌رو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ عنوان کرد: درباره میزان مشارکت شهروندان در انتخابات پیش‌رو نظرهای مختلفی مطرح ‌است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که‌ میزان مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم احتمالا مانند مجلس گذشته و یا بیشتر از آن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در انتخابات ‌مسائل مختلفی بستگی دارد، افزود: نمی‌توان تک بعدی به این مساله نگاه کرد و نیاز است که بررسی شود‌ ‌چه آسیب‌هایی ‌سبب کاهش مشارکت شهروندان می‌شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره اینکه چه مسائلی به مشارکت بیشتر مردم در انتخابات منجر می‌شود؟ نیز توضیح داد:‌ امید به آینده است که  سبب مشارکت بیشتر مردم می‌شود.
موسوی‌ ادامه داد: چنانچه ‌نخبگان، خواص، رسانه‌ها و گروه‌های مرجع اجتماعی و فرهنگی بخواهند شرایط مشارکت بیشتر مردم را فراهم کنند، باید به مردم امید بدهند. ‌
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره این رویکرد نخبگان یادآور شد: متاسفانه شاهد هستیم ‌که برخی خواص و نخبگان به ناامیدی در جامعه دامن می‌زنند و به گونه‌ای تلاش می‌کنند که مردم را از انتخاب کردن ناامید کنند.

وی همچنین افزود: به عبارت دیگر آنها به نوعی القا می‌کنند که حضور در انتخابات و تشکیل مجلس از اهمیت زیادی برخوردار نیست. این درحالی است نهادهایی که از سوی مردم انتخاب می‌شوند، قدرت تحول دارند و به عبارت دیگر‌ مسیر تحول از نهادهایی مانند مجلس می‌گذرد‌.

موسوی با اشاره به اینکه کشور با مشکلات و مسائلی  رو به رو است و تحریم‌هایی به کشور تحمیل شده است، ادامه داد: در دهه گذشته تقریبا به دلیل عملکرد ضعیف دولت وقت رشد اقتصادی نزدیک به صفر را شاهد بودیم. طبیعی است که در چنین شرایطی رسیدن به وضعیت بهتر، در گرو صرف زمان قابل توجهی است.

‌ دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب درباره اینکه آیا لیست این شورا نهایی شده است؟ نیز به جام جم آنلاین، گفت: ما لیست ائتلاف مردمی  نیروهای انقلاب را پیگیری می‌کنیم، تاکید ما بر این بوده است که بجای اشخاص به شاخص‌ها توجه ‌کنیم.

وی ادامه داد: در واقع ما ‌به سهیمه‌بندی‌های حزبی و جناحی توجه نداریم و ارزش‌ها، سوابق، بصیرت و آگاهی سیاسی افراد برای ما مهم است و برای این مهم حدود 50 شاخص در نظر گرفته شده است.

موسوی یادآور شد: با توجه به این شاخص‌ها و برگزاری بررسی و مصاحبه‌های تخصصی در نهایت حدود 30 نفر در لیست قرار خواهند  گرفت.

‌ دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب درباره زمان اعلام نهایی این فهرست نیز توضیح داد: به احتمالا لیست نهایی امشب یا فردا اعلام خواهد شد.

‌وی درباره لیست‌های اصلی انتخاباتی در تهران نیز عنوان کرد: در تهران سه لیست اصلی خواهیم داشت؛ ائتلاف امنا، شانا و صدای ملت این سه لیست را تشکیل می‌دهند و به این شکل در تهران شاهد رقابتی سه ضلعی خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها