پیشنهاد ایران به عراق برای برگزاری دادگاه مشترک عاملان ترور حاج قاسم

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی گفت: اگر عراق موافقت کند دادگاه مشترک بین‌المللی تشکیل دهیم تا با سرعت بیشتری در حوزه بین‌الملل در مورد پرونده این جنایت رسیدگی کنیم.
کد خبر: ۱۴۴۵۶۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام اینکه در مورد پرونده شهید سلیمانی اقدامات خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: در بخش کیفری کیفرخواست تنظیم و تحویل دادگاه شده است که دادگاه مشغول بررسی پرونده است.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی با ابراز اینکه "امیدواریم در آینده اخبار خوبی را در این حوزه بشنویم"، افزود: در حوزه بین‌الملل نیز اقداماتی انجام گرفته است و طبق اسناد بین‌المللی در تلاشیم دعوی خود را در مجامع بین‌المللی مطرح کنیم و جنایتی که آمریکایی‌ها رقم زدند به‌عنوان یک جنایت علیه بشریت و اقدام تروریستی ثبت شود.

عضو شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مقامات آمریکایی که مرتکب این جنایت شدند باید پاسخگو باشند، البته روند در محاکم بین‌المللی معمولاً کند است و موانع مختلف از جمله تشریفات و رسیدگی‌هایی دارد، اما به نتایج خوبی تا این مرحله رسیده‌ایم و امیدواریم با دعای خیر مردم بتوانیم مقامات جنایتکار آمریکا را پاسخگو کنیم.

 بیشتر بخوانید

 غریب‌آبادی‌: پرونده ترور حاج قاسم وارد مرحله رسیدگی قضایی شد‌/ آغاز دادگاه برای جنایتکاران در عراق

کدخدایی در مورد روند پرونده در عراق گفت: عراق به‌دلیل اینکه محل وقوع جنایت است صلاحیت بیشتری در این حوزه دارد و در این کشور هم پرونده‌هایی برای شهید ابومهندس در قوه قضائیه عراق مطرح شده است و اگر عراق موافقت کند دادگاه مشترک بین‌المللی تشکیل دهیم تا با سرعت بیشتری در حوزه بین‌الملل در مورد پرونده این جنایت رسیدگی کنیم.

وی یادآور شد: برای رسیدگی به هر پرونده و جرم و جنایتی باید نسبتی بین دولت، مقام ادعاکننده و جنایتی که اتفاق افتاده باشد و در مورد ترور شهید سلیمانی دولت ایران و عراق به‌سبب اینکه مقاماتشان مورد ترور قرار گرفتند برای تعقیب دعوی صالح هستند.

عضو شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: باید تلاش کنیم این مسئله را به‌عنوان جنایت بین‌المللی برای جامعه جهانی مطرح کنیم تا همه آزادی‌خواهان مطالبه مؤاخذه جنایتکاران را داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها