فوتبالی‌ها در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» جواب سرمربی تیم‌ ملی را می‌دهند

فوتبال چرا ندارد؟!

اخبار داغ درباره شب رویایی ایران برابر ژاپن

قلعه‌نویی سرمربی تیم‌ملی ماند

در یکی ازخاطره‌انگیزترین روزهای تیم‌ملی، ایران موفق شد ژاپن قدرتمند راشکست دهد و به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها برسد. این بازی سال‌های سال درذهن مردم و بازیکنان ایران باقی می‌ماند.این لحظات خاطره‌انگیز اخبارواتفاقات زیادی هم دردل خود داشت.
کد خبر: ۱۴۴۴۰۸۴
 
رختکن، بین دو نیمه
امیر قلعه‌نویی در رختکن با بازیکنان شوخی ندارد و کاملا جدی است. او بین دو نیمه بازی با ژاپن اما تغییر رویه داد و این بار به جای انتقاد از بازیکنان، به تمجید از آنها پرداخت: «شما می‌توانید این بازی را ببرید. ژاپن فقط یک اسم است. شما ایران هستید. یک نیمه فرصت دارید تاریخ‌سازی کنید. شما استحقاق رسیدن به فینال را هم دارید. بجنگید.» شجاع خلیل‌زاده هم بعد از بازی به خبرنگاران درباره آن لحظات گفت: «قلعه‌‌‌نویی فقط انرژی مثبت داشت که به بازی برویم و بازی را ببریم. بعد از مدت‌ها بود که کسی را نزد!(خنده)»
   
توصیه امیر
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم‌ملی در پایان بازی در رختکن به بازیکنان گفت جشن و شادی فقط همین امشب. او تاکید داشت اگر بازیکنان در باد این برد بخوابند دیدار نیمه نهایی را از دست می‌دهند. 
   
تشکر تاج
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بعد از بازی ذوق زده از امیر قلعه‌نویی تشکر کرد و به تمام بازیکنان هم خسته نباشید گفت. قرار شد هم برای این بازی و هم در صورت برد در نیمه‌نهایی به ملی‌پوشان پاداش ویژه‌ای پرداخت شود. 
   
پول هست
تیم‌ملی با صعود به نیمه نهایی یک میلیون دلار کاسب شد. اگر ایران به فینال برود و ببازد سه میلیون دلار کسب می‌کند. اگر هم قهرمان جام شود ۵ میلیون دلار درآمد خواهد داشت. خوبی این دوره از مسابقات آن است که کنفدراسیون پول‌ها را نقدی به فدراسیون‌ها پرداخت می‌کند. مثلا یک میلیون دلاری که بابت صعود به ایران رسید، ظرف روزهای آینده به اردوی تیم‌ملی می‌رسد. یعنی مهدی تاج با خیال راحت می‌تواند پاداش ملی‌پوشان را پرداخت کند. 
   
قلعه‌نویی، ماندنی شد
مهدی تاج که ذوق زده بود از این گفت که تیم‌ملی نتایجی عالی گرفته و توقعات را برآورده کرده است. اوقبل ازجام هم گفته بود اگر ایران به جمع ۴ تیم نهایی مسابقات برسد توقعات برآورده شده. این اتفاق رخ داد و تیم‌ملی به نیمه‌نهایی صعود کرد. با توجه به قولی که تاج به قلعه‌نویی داده بود، سرمربی تیم‌ملی تا پایان رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۶ سرمربی تیم‌ملی ایران خواهد بود. از آنجا که این رقابت‌ها با حضور۴۸ تیم برگزار می‌شود تیم‌ملی به راحتی به مسابقات صعود خواهد کرد و قلعه‌نویی و تیمش باید برای موفقیت در جام‌جهانی نقشه بکشند. بنابراین باید ادامه مسیر تیم‌ملی را هم با امیر ترسیم   کرد.
   
شوخی سردار
سردار آزمون یک پاس عالی به محبی داد تا گل تساوی ایران برابر ژاپن را بزند. او که در بازی‌های قبلی هم دو پاس گل داده بود، با خنده در این باره گفت: «لقمه را در دهان بچه‌ها می‌گذارم!» 
   
جشن و پایکوبی در هتل
تیم‌ملی در هتل الریان دوحه اقامت دارد. خیلی از هواداران بعد از بازی مستقیما جلوی هتل رفتند تا از ملی‌پوشان تشکر کنند. اتفاق اصلی اما داخل هتل افتاد. وقتی بازیکنان وارد شدند مسئولان هتل کیک بزرگی را آماده کرده بودند. همچنین کارکنان هتل ایستاده بودند و استقبال ویژه‌ای از ایران کردند. آنها همچنین برف شادی به دست، این برد را به تمام عوامل تیم تبریک گفتند. ملی‌پوشان هم ذوق زده از آنها تشکر کردند. 
   
جلالی و نراقی هم بودند
مجید جلالی کارشناس فوتبال و هادی نراقی بازیکن اسبق استقلال و تیم‌ملی هم جزو مهمانان ویژه هتل تیم‌ملی بودند. آنها چند روزی در قطر حضور داشتند و بازی‌های تیم‌ملی را از نزدیک تماشا کردند. دیشب هم به قلعه‌نویی تبریک ویژه‌ای گفتند. این دو دیروز هتل تیم‌ملی را ترک کردند. 
   
قطر یا ازبکستان؟ 
ملی‌پوشان و اعضای کادر فنی تیم‌ملی شنبه شب هم تماشاگر بازی ازبکستان و قطر بودند.آنها نظرات مختلفی درباره تیم صعود کننده و برنده این بازی داشتند.بعضی‌ها می‌گفتند ازبکستان حریف بهتری است وبعضی هم می‌گفتند قطر. آنها که می‌گفتند ازبکستان، دلیل داشتند چون معتقد بودند قطر میزبان است وشرایطش درتورنمنت متفاوت خواهد بود. با توجه به برد شیرین ایران در آخرین بازی دوستانه برابر قطر،خیلی ازمردم دوست داشتند این تیم حریف نیمه نهایی شود.مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم دیروز به ورزشگاه رفت و بازی ازبکستان و قطر را از نزدیک تماشا کرد. 
   
تمرین تیم‌ملی
ملی‌پوشان دیروز سرحال بودند و همچنان درباره بازی با ژاپن حرف می‌زدند و از هم سؤال می‌پرسیدند. تمرین تیم‌ملی هم از ساعت ۱۲ برگزار شد. بازیکنان نیمکت‌نشین روی چمن تمرین کردند و بازیکنان اصلی هم به استخر رفتند تا ریکاوری کنند. 

طارمی ۵ هزار دلار دیگر جریمه شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا جدیدترین احکام انضباطی‌اش را منتشر کرد و بر این اساس بار دیگر مهدی طارمی با جریمه مالی روبه‌رو شد. در توضیح دلیل جریمه طارمی آمده است: این بازیکن در حالی که در بازی قبلی اخراج شده بود، بلافاصله بعد از سوت پایان بازی به زمین مسابقه آمد و محدودیتی که روی بازیکنان اخراج شده برای عدم ورود به زمین گذاشته شده بود را زیر پا گذاشت واین بار به پرداخت ۵۰۰۰ دلار جریمه شد.‌بر این اساس مهدی طارمی که پیش از این به دلیل دریافت دو کارت زرد در دیدار با سوریه ۲۰۰۰ دلار جریمه شده بود، این بار نیز ۵۰۰۰ دلار دیگر جریمه شد و باید ظرف۳۰ روز این جریمه را بپردازد. او در صورت تکرار با جریمه سنگین‌تری روبه‌رو خواهد شد. تیم‌ملی فوتبال ایران نیز در بازی با ژاپن جریمه شد. داور به ۶ بازیکن تیم‌ملی ایران اخطار لفظی داد و بر این اساس ۴۲۰۰ دلار دیگر نیز جریمه شد. 

قدوس: مهم این بود که پنالتی گل شود
در ۱۰روز گذشته با دستور کادر فنی بازیکنان تیم‌ملی پنالتی زدن را تمرین کردند. اکثر بازیکنان هم در تمرینات خوب پنالتی می‌زدند. با توجه به تجربه و همین‌طور تسلطی که مهدی طارمی داشت، امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت او پنالتی‌زن اول تیم‌ملی باشد و سامان قدوس پنالتی‌زن دوم. سامان هم نشان داد تبحر زیادی دارد و بدون استرس و با اعتماد به نفس بالا پنالتی می‌زند. در دیدار با ژاپن هم ابتدا قرار بود سامان پنالتی را بزند که بعد به پیشنهاد کریم انصاری‌فرد به قلعه‌نویی، پنالتی را علیرضا جهانبخش زد. خیلی‌ها تصور کردند این موضوع باعث ناراحتی قدوس شده ولی این بازیکن به خبرنگار ما می‌گوید: «واقعا فرقی نمی‌کرد چه کسی پنالتی را بزند. مهم این بود که تبدیل به گل شود و تیم‌ملی ببرد. خدا راشکر علیرضا خیلی خوب این ضربه را زد.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها