استاندار لرستان خبرداد:

طرح مدیریت زیست‌بوم تالاب‌ها در لرستان اجرایی می‌شود

خرم آباد – جام جم آنلاین - استاندار لرستان گفت: طرح مدیریت زیست بوم تالاب‌ها با هدف استفاده بهینه از ظرفیت گردشگری در استان اجرایی می‌شود.
خرم آباد – جام جم آنلاین - استاندار لرستان گفت: طرح مدیریت زیست بوم تالاب‌ها با هدف استفاده بهینه از ظرفیت گردشگری در استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۴۴۱۸۲۸

به گزارش جام جم آنلاین لرستان فرهاد زیویار در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان که در سالن جلسات استانداری با محوریت بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی و عملکرد کارگروه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: بهترین مناطق برای گردشگری تالاب‌ها هستند که در این خصوص سازمان محیط زیست گزارش‌های ارایه داده و ظرفیت‌هایی در این زمینه در شهرستان های بروجرد و پلدختر وجود دارد که براساس طرحی که اداره کل محیط زیست ارایه کرده بنا است از این ظرفیت ها استفاده بهینه‌ای شود.
زیویار ادامه داد: بایستی ابتدا مصوبه شورای برنامه ریزی در زمینه تالاب‌ها ارایه و پس از آن برای تامین مالی و اعتبار مورد نیاز، مکاتبات مورد نیاز با هیات وزیران و معاون اول رییس جمهور انجام شود.
وی افزود: یکی از دستورات جلسه امروز بررسی اولویت گذاری مصوبه هیات وزیران برای شهرک های واقع در استان های جنوبی خلیج فارس و دریای عمان بوده که به استان ها واگذار شده است.
زیویار تصریح کرد: برای استان لرستان براساس اولویت گذاری استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مصوب شده که در این جلسه کلیات امر مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار لرستان بیان کرد: همچنین مجوز ۲ واحد تولید آب معدنی در شهرستان‌های بروجرد و خرم آباد مصوب شد.
 
وی با اشاره به طرح پهنه های گردشگری اداره کل میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد:‌ این طرح با نگاه و چشم انداز آمایش سرزمینی مورد بررسی قرار گرفته که مزیت های نسبی این حوزه در استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.
زیویار همچنین با اشاره به الحاق بعضی از محدوده های روستایی و شهری برای نهضت ملی مسکن، بیان کرد: این طرح نیز اشکالاتی دارد که به صورت مشروط برخی موارد تصویب و برخی موارد دیگر به جلسات بعد موکول می گردد.
وی با بیان اینکه شورای برنامه ریزی و توسعه یکی از شوراهای اصلی و تصمیم ساز استان است عنوان کرد: این شورا با چهار کارگروه مشخص در رابطه با نظام مسایل و ظرفیت های استان تصمیم گیری می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها