رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان:

روابط تجاری ایران و ترکمنستان افزایش چشمگیری داشته است

امیرشاهی، رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان گفت: طی یک سال اخیر روابط تجاری ایران و ترکمنستان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و گلستان با این کشور نقاط مشترک فراوانی از جمله فرهنگی و تاریخی دارد.
امیرشاهی، رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان گفت: طی یک سال اخیر روابط تجاری ایران و ترکمنستان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و گلستان با این کشور نقاط مشترک فراوانی از جمله فرهنگی و تاریخی دارد.
کد خبر: ۱۴۴۱۱۰۹
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ذوالفقار امیرشاهی اظهار کرد: ترکمنستان کشور مناسبی برای گسترش روابط با ایران هست که با گلستان مرز بسیار  امنی دارد. شرایط برای این استان خوب است که باید از این ظرفیت برای توسعه تجارت در بخش زمینی، ریلی، دریایی و هوایی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: مشکلی در توسعه روابط استان با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان وجود ندارد و اگر بخش خصوصی توانایی انجام پروژه‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف عمرانی و صنعتی را دارند در کشور ترکمنستان می‌توانند ورود کنند.

امیرشاهی بیان کرد: هنوز زیر ساخت‌های جذب سرمایه گذاری در استان به طور کامل ایجاد نشده و اگر بخواهیم سرمایه گذاری کنیم مشکل زیر ساخت داریم که با تلاش‌های جهادی می‌توان بستر این کار فراهم کرد. با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب قطعا سرمایه گذاران از کشور های منطقه  وارد استان می‌شوند.

وی بیان کرد: بازارچه‌های مرزی نقش مهمی در رشد مناسبات استان گلستان و کشور ترکمنستان دارد و این نیز در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم  بازارچه‌ مرزی اینچه  رونق بیشتری پیدا کرده و تجارت چمدانی فعال شود.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان یادآور شد: پیگیر ایجاد کنسولگری ترکمنستان در گرگان هستیم و با ایجاد کنسولگری صدور روادید برای شهروندان، رانندگان، تجار راحت تر می‌شود. تجار و بازرگانان گلستانی درخواست یک خط پروازی گرگان به عشق آباد را دارند که ما پیگیر این موضوع با کشور ترکمنستان هستیم.

وی گفت: تلاش برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات خارجی استان گلستان صورت می گیرد که امیدواریم خروجی این تلاش‌ها مستقیم و یا غیر مستقیم در زندگی طبقات مختلف مردم گلستان اثر بگذارد.

امیرشاهی خاطرنشان کرد: استان با کشور ترکمنستان حدود ۱۰۰ کیلومتر مرز دریایی دارد و می‌توانیم از این ظرفیت برای گردشگری خط دریایی بین گلستان با بندر ترکمنباشی ترکمنستان ایجاد کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها