برجای ماندن ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقودی در میان فلسطینی‌ها

یک نهاد حقوق بشری بین المللی آمار تکان دهنده‌ای از تعداد قربانیان حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و خرابی‌های برجای مانده در این باریکه ارایه داد.
کد خبر: ۱۴۴۰۷۵۲

به گزارش جام جم آنلاین، دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اعلام کرد که بعد از گذشت ۱۰۰ روز از نسل کشی فلسطینی‌ها به دست رژیم صهیونیستی در نوار غزه ۱۰۰ هزار فلسطینی شهید، مفقود و زخمی شده اند.

در بیانیه این نهاد بین المللی آمده است: اسراییل جنایت‌های جنگی وحشتناکی مرتکب شده که به صورت متوسط روزانه هزار قربانی در میان فلسطینی‌ها برجای گذاشته است. این اعداد خونبارترین آمار در تاریخ جنگ‌های عصر معاصر به شمار می‌رود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ۹۲ درصد از قربانیان در نوار غزه را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند. در میان این افراد ۱۲ هزار و ۳۴۵ کودک، شش هزار و ۴۷۱ زن و ۲۹۵ تن از نیرو‌های بخش بهداشت در کنار ۴۱ نیروی دفاع شهری و ۱۱۳ خبرنگار به چشم می‌خورند.

نهاد بین المللی دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه تصریح کرد: یک میلیون و ۹۵۵ هزار فلسطینی مجبور شده اند خانه‌های خود را ترک کنند بدون آن که پناهگاه جدید و امنی برای خود بیابند. این تعداد فلسطینی ۸۵ درصد از کل ساکنان نوار غزه را تشکیل می‌دهند.

نهاد مذکور اضافه کرد: اسراییل به صورت تعمدی اقدام به تخریب و آسیب رساندن به زیرساخت‌های نوار غزه کرده و این منطقه را غیرقابل سکونت کرده است. حمله‌های اسراییل حتی مراکز بهداشتی، مدرسه‌ها، مسجد‌ها و کلیسا‌ها را نیز هدف قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها