تسهیل گری بیمه سلامت برای ارائه خدمات به بیمه شدگان، با افزایش موسسات درمانی طرف قرارداد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از افزایش مؤسسات درمانی طرف قرارداد این بیمه به ۶۹۰ مورد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۹۷۷۶

به گزارش جام جم آنلاین،اربابی با اشاره به اینکه موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت استان در سال گذشته ۵۳۸ مرکز بوده است گفت: سال جاری با پیگیری‌های انجام شده برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر و همچنین افزایش سطح دسترسی بیمه شدگان به خدمات مورد نیاز درمانی، این تعداد به ۶۹۰ مؤسسه افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه ۵۹ کد خدمتی در حوزه توانبخشی برای بیمه سلامت تعریف شده است، افزود: ۹۵ مرکز فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی، ارتوپدی و فنی، گفتاردرمانی و بینایی سنجی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که تاکنون حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای هزینه درمان بیمه شدگان به این مراکز پرداخت شده است.


مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۷۰۰ مراجعه سرپایی بیمه شدگان سلامت به موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد استان ثبت شده است و همچنین قریب به ۲۸ هزار پرونده بستری برای افراد تحت پوشش این سازمان در استان تشکیل شده است.


اربابی افزود: سال گذشته ۶۵۵ بازدید از موسسات طرف قرارداد انجام شد که امسال نیز برای بهبود عملکرد و بررسی نحوه ارائه خدمت به بیمه شدگان، این تعداد تاکنون به ۱۷۵مورد بازدید رسیده است.


وی گفت: از آغاز امسال تاکنون حدود ۱۰۵ میلیارد تومان به موسسات خصوصی و غیردولتی طرف قرارداد، حدود ۶۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت علی الحساب برای خدمات روستایی سطح یک، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به موسسات دولتی غیر دانشگاهی و حدود ۲۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به موسسات دولتی دانشگاهی برای هزینه درمان و ویزیت بیمه شدگان سلامت پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: ۵۲۶ هزار نفر یعنی ۶۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد حدود ۳۴۴ هزار نفر در صندوق بیمه روستاییان و عشایر، حدود ۷۳ هزار نفر در صندوق بیمه کارمندی تحت پوشش هستند و حدود ۴۱ هزار نفر مربوط به ۵ دهک اول درآمدی از بیمه سلامت رایگان برخوردار شده اند و سال گذشته بیش از ۴۸۶ میلیارد تومان برای درمان تمامی بیمه شدگان تحت پوشش این اداره کل به موسسات درمانی پرداخت شده است.


اربابی افزود: هم استانی‌ها می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود عملکرد بیمه سلامت با شماره ۱۶۶۶ مطرح و برای دانستن اعتبار و نوع بیمه خود، کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند و در صورتی که بیمه نداشته باشند از طریق سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت می‌توانند به صورت غیر حضوری برای بیمه درمانی پایه خود اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها