مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی:

صرفه جویی در مصرف گاز را جدی بگیرید

۸ میلیارد تومان صرفه جویی، با تولید از ضایعات در بیرجند

استفاده از ضایعات و تولید قطعات جدید، در واحد ضایعات شهرداری بیرجند، حدود ۸ میلیارد تومان صرفه جویی داشت.
کد خبر: ۱۴۳۸۳۶۲

به گزارش جام جم آنلاین،سرپرست امور ماشین آلات شهرداری بیرجند گفت: این صرفه جویی با بکارگیری و استفاده از ضایعات برای تولید قطعات و ابزار جدید در بخش‌های مختلف از جمله ادوات ورزشی، نیمکت پارک و سطل زباله، در دو سال گذشته حاصل شده است.

امیرآبادی با اعلام اینکه در این مدت حدود هزار سطل زباله بدون هیچ هزینه‌ای و با استفاده از سطل‌های قدیمی در کارگاه واحد موتوری بازسازی شد گفت: این کار، شش میلیارد تومان صرفه جویی به دنبال داشته است.

وی همچنین با اشاره به بازسازی هزار تابلوی سر میلان در ۲ سال گذشته در کارگاه واحد موتوری افزود: این تابلو‌ها بدون هیچ هزینه‌ای ترمیم، جوشکاری، رنگ و بعد از بازسازی نصب شد در حالی که خرید هر تابلو بدون نگارش حداقل ۵۰۰ هزار تومان برای شهرداری هزینه دارد.

سرپرست امور ماشین آلات شهرداری بیرجند، ساخت ایستگاه‌های اتوبوس شهر از مواد بازیافتی را از دیگر اقدامات مثبت این واحد در شهرداری بیرجند عنوان کرد و گفت: ۱۰ ایستگاه در دو سال گذشته نصب و مستقر شده و با این کار یک میلیارد تومان دیگر صرفه جویی شده است.

امیرآبادی افزود: همچنین درکارگاه واحد موتوری شهرداری بیرجند، ۲۰۰ نیمکت جدید پارکی با استفاده از مواد بازیافتی درست و با این کار، ۳۰۰ میلیون تومان صرفه جویی شده است.

وی همچنین تجهیز زمین‌های ورزشی پارک‌ها و محلات با استفاده از ضایعات را از دیگر اقدامات این واحد برشمرد و افزود: در مدت یاد شده ۲۰ میله والیبال، ۱۸ تخته بستکبال، ۲۰ جفت دروازه فوتبال باز با استفاده از مواد ضایعاتی ساخته و نصب شده است و از این طریق، یک میلیارد تومان دیگر به شهرداری کمک شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها