چرا نیروی کار در "شهرک صنعتی اشتهارد" کاهش یافت؟

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز علت کاهش نیروی کار در
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز علت کاهش نیروی کار در "شهرک صنعتی اشتهارد" را ‌از عدم دسترسی مناسب دانست.
کد خبر: ۱۴۳۶۲۸۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز، رضا رضایی اظهار داشت: کاهش نیروی کار در "شهرک صنعتی اشتهارد" و دیگر صنایع  مستقر در جنوب این شهرستان به معنای کمبود متقاضیان اشتغال نیست، بلکه  این مشکل حاد از عدم دسترسی مناسب جویندگان کار برای حضور و اشتغال در  این منطقه مهم صنعتی سرچشمه گرفته است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره اثرات منفی فرار نیروی کار در شهرک صنعتی اشتهارد و مناطق جنوبی این شهرستان افزود: متاسفانه این مشکل با کاهش قابل ملاحظه تولید و صادرات همراه شده است و طبیعی است که تدام این مشکل به روند توسعه و تقویت اقتصاد البرز لطمه وارد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حالی که تعداد کل صنایع استان البرز از 3700  واحد تولیدی تجاوز نمی‌کند، تنها در شهرک صنعتی اشتهارد با وسعت 2400 هکتار از ظرفیت لازم برای توسعه صنایع تا مرز 3 هزار واحد تولیدی و صنعتی برخوردار است، البته مشروط بر آنکه مشکلات زیرساختی این شهرک صنعتی برطرف شود.

وی تاکید کرد: در شرایطی می توانیم شعار پر محتوای رونق اقتصاد را به معنای کامل کلمه تحقق بخشیم که برای بازسازی و نوسازی خطوط تولید به ویژه در واحد های سنتی قدیمی برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای تامین مسکن کارگران به ویژه در حاشیه شهرک‌های صنعتی را مورد تاکید قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها