مدیر جهاد کشاورزی با اعلام آمار از ابتدای امسال تا کنون :

تولید و عرضه هشت هزار و 100 تن شیرخام در دامداری های شهرستان تنکابن

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن گفت: سالانه 11 هزار تن شیرخام در هزار و 257 واحد دامداری این شهرستان تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی تنکابن گفت: سالانه 11 هزار تن شیرخام در هزار و 257 واحد دامداری این شهرستان تولید می شود.
کد خبر: ۱۴۳۴۸۵۳

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، عبداله غلامپور گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و 100 تن شیرخام در دامداری های شهرستان تنکابن تولید و به بازارهای مصرف داخل و خارج این شهرستان عرضه شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن افزود: ارزش اقتصادی این مقدار شیرخام تولیدی بیش از یک هزار میلیارد ریال است.

 

غلامپور بیان کرد: در سال‌های اخیر، اکثر دامداران با رویکرد استفاده از دام‌های سنتی برای بهره گیری از مراتع و گیاهان جنگلی، اقدام به جایگزینی دام‌های جنگلی به جای دام‌های دورگ با تولید شیر بالا کردند که با توجه به پایین بودن تولید شیر دام‌های سنتی و جنگلی، موجب عملکرد پایین تولید شیر این شهرستان شد.

 

این مسوول تصریح کرد: پراکندگی جغرافیایی و طول مسافت واحدهای دامداری بخش دو هزار، سه هزار و دامداران عشایر این شهرستان از مناطق شهری و عدم دسترسی به راه های سهل العبور برای انتقال شیر به جایگاه های جمع آوری، موجب شد اکثر دامداران این مناطق شیر تولیدی را به صورت فرآوری و تبدیل شده به صورت پنیر و کره محلی به بازار های مصرف عرضه کنند.

 

وی با بیان اینکه سالانه 11 هزار تن شیرخام در هزار و 257 واحد دامداری این شهرستان تولید می شود، گفت: مصرف سرانه شیر 90 کیلوگرم در سال است و تنکابن نیاز 155 هزار نفر از جمعیت استان به لبنیات را تامین می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها