نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:

معیار اصلی شهید آیت‌الله رئیسی خدمت بی‌ منت به مردم بود

تسلیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در پی درگذشت چهره ادبی اردبیل

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با انتشار پیامی درگذشت استاد محمد قاضی دهی عضو این انجمن و از چهره‌های فرهنگی، ادبی و اجتماعی شهیر اردبیل را تسلیت گفت.
کد خبر: ۱۴۳۲۳۷۹

 به گزارش جام جم آنلاین ،در بخشی از پیام تسلیت رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور آمده است: با ابراز تأسف خبر درگذشت ناگهانی محقق و نویسنده ارجمند مرحوم مغفور جناب آقای محمد قاضی‌دهی، عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اردبیل موجب تاثر گردید.
در این پیام آمده است: ایشان بخش عمده‌ای از عمر خویش را صرف پژوهش و تحقیق در حوزه فرهنگ و ادبیات و معرفی مفاخر استان اردبیل و آذربایجان، بخصوص ادبیات آئینی و ترکی کرده که حاصل آن تالیف کتاب‌های فاخر و ارزشمند زیادی از جمله «محرم در جمهوری آذربایجان»، «برگزیده اشعار حکیم میرزا محسن عماد اردبیلی» و «سرخوشان ولایت» سیری در زندگانی سه شاعر عارف و حکیم اردبیلی شمس عطار، میرزامحسن عماد، میرزا محمد علی احزن و کتاب‌ها و مقالات متعدد دیگر می‌باشد.
در این پیام افزوده شده است: بی‌شک خدمات فرهنگی شایان ایشان در معرفی مفاخر و مشاهیر ایرانی و اسلامی و اعتلای فرهنگ عمومی جامعه ولایتمدار استان اردبیل و کشور، به یادگار خواهد ماند.
محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در این پیام از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و غفران واسعه الهی و برای خانواده مکرم و بازماندگان صبر جزیل مسالت کرده است.
زنده‌یاد محمد قاضی دهی ادیب، هنرمند و نویسنده بود و به عنوان مدیر رادیو برون مرزی آران و کارشناس مسائل آذربایجان و قفقاز فعالیت داشت و چندین اثر ادبی و پژوهشی از او به یادگار مانده است.
آن مرحوم چهارشنبه هفته جاری پس از تحمل یک دوره بیماری، درگذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها