توسعه بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی هدف اصلی کمیسیون کشاورزی

نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته با هدف بررسی وضعیت بخش کشاورزی استان و برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی در خصوص فعالیت‌‌های کمیسیون برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۲۹۷۵۵

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمد جعفر فوده، نائب رئیس دوم اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ضمن تبریک کسب رتبه قهرمانی و نائب قهرمانی اصفهان در جشنواره ملی گاو هلشتاین، وجود پیشکسوتان و افراد با تجربه در کمیسیون کشاورزی را نقطه قوت برای حصول به اهداف خواند.
 
سید وحید دزفولی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق نیز توسعه بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی با مزیت رقابتی و ارزش افزوده بالا با در نظر گرفتن فرصت‌ها و تهدیدها، رونق بخشی به کسب و کارهای حوزه کشاورزی؛ آموزش و تهیه پایگاه داده جامع در حوزه کشاورزی را از اهداف کمیسیون برشمرد.
 
علی رضوانی‌زاده، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران نیز نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات و رفع تعهد ارزی را الگوی مناسب و قابل اجرایی برای ایفای تعهدات صادرکنندگان ندانست و اذعان نمود: فعالین اقتصادی در این زمینه همچنان با مشکلات زیادی روبرو هستند.
وی مهم‌ترین دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی را تفاوت نرخ ارز رسمی مورد قبول بانک مرکزی با نرخ ارز بازار غیر رسمی دانست و افزود: نگاه دولت در راستای سیاست‌های کلان جهانی، بحث امنیت غذایی جهانی است. فائو به دنبال ایجاد هاب‌هایی بین‌المللی در حوزه محصولات کشاورزی و غذا است تا از طریق آنها بتوان سطح امنیت غذایی را به ‌طور جامع در مناطق مختلف جهان ارتقا داد  و خوشبختانه کشور ایران یکی از هاب‌های مهم بین‌المللی کشاورزی و غذا در سطح جهان است.
 
در ادامه جلسه، مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، نوع کار در دامداری‌های بزرگ اصفهان را مطابق با استاندارد جهانی و در سطح بالا توصیف کرد.
وی در ادامه افزود: در اصفهان مسئله تامین آب یکی از مشکلات اساسی است که ناشی از حکمرانی غلط آب در فلات مرکزی است و لازم است بخش خصوصی در کنار بخش دولتی تمام توان خود رابرای حل مشکل آب اصفهان، به کار گیرد.
 
رسول کوهستانی، مدیر کل گمرک استان اصفهان رفع تعهد ارزی به شکل موجود را نادرست خواند و خاطرنشان کرد: رفع تعهدات ارزی باید برای همه محصولات وجود داشه باشد لیکن باید به نحو متفاوت بوده و بحث واردات در قبال صادرات پذیرفته شود.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها