بررسی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ادوار مختلف فلسطین

قاتل باسابقه

قتل‌عام مردم در بیمارستان المعمدانی بر‌اساس یک استراتژی مهم در دکترین‌های رژیم صهیونیستی است؛ به‌گونه‌ای که این رژیم دکترین ضاحیه آیزنکوت را به‌عنوان راهی برای ایجاد بازدارندگی تعریف کرده است. تاریخ جنایت‌های رژیم صهیونیستی صرفا به دوران تشکیل این رژیم در سال۱۹۴۸(اعلام موجودیت) برنمی‌گردد، بلکه کشتارهای مختلفی را قبل از تشکیل رژیم برای تصاحب و غصب سرزمین‌های مردم فلسطین انجام داده است.
کد خبر: ۱۴۲۹۶۴۹

 
بعد از تشکیل دولت یهود در سرزمین‌های اشغالی، این روند با شدت و حدت بیشتر ادامه داشته است و در طول دهه‌های اخیر، جنایت‌های مختلف از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. دیر یاسین، صبرا و شتیلا، قانا و ده‌ها جنایت دیگر در پرونده رژیم صهیونیستی وجود دارد.

۱۹۳۷

بازار حیفا
درششم مارس سال۱۹۳۷، اعضای گروهک تروریستی «اتزل» و «لیحی» یک بمب را در داخل بازار حیفا پرتاب کردند که به شهادت ۱۸ شهروند عرب و زخمی شدن ۳۸ نفر انجامید.
 
بازار سبزی فروشی قدس    
در اواخر دسامبر سال ۱۹۳۷، یکی از صهیونیست‌های عضو سازمان تروریستی ‌اتزل بمبی را در بازار سبزی شهر قدس پرتاب کرد که در نتیجه این اقدام تروریستی، ده‌ها شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

۱۹۳۸

بازار حیفا  
در ششم جولای ۱۹۳۸، اعضای گروهک تروریستی اتزل دو خودروی بمب‌گذاری شده را در بازار حیفا منفجر کردند که شهادت ۲۱ شهروند بی‌پناه فلسطینی و زخمی شدن ۵۲ نفر دیگر را به دنبال داشت.

مسجدی در شهر قدس      
یکی از صهیونیست‌های عضو گروهک تروریستی اتزل هنگام خروج نمازگزاران مسلمان از مسجدی در شهر قدس، یک بمب دستی را به سمت آنان پرتاب کرد که در نتیجه این اقدام ۱۰شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و سه نفر دیگر زخمی شد.

بازار عربی شهر حیفا    
براثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در بازار عربی شهر حیفا، ۳۵ شهروند عرب به شهادت رسیده و ۷۰ نفر دیگر مجروح شدند. این جنایت زشت به دست اعضای تروریست گروهک اتزل انجام شد.

یکی از بازارهای حیفا    
یکی از اعضای گروهک تروریستی اتزل یک بمب دستی را در یکی از بازارهای شهر حیفا منفجر کرد که نتیجه آن شهادت ۴۷ فلسطینی بود.

بازار عربی قدس    
براثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در بازار قدس ۳۴ فلسطینی کشته و ۳۵ نفر دیگر زخمی شدند. مجری این طرح جنایتکارانه گروهک تروریستی اتزل بود.

۱۹۳۹ 

حیفا    
گروهک تروریستی «اتزل» دو بمب را در شهر حیفا منفجر کرد که در پی آن، ۲۷ شهروند عرب کشته و ۳۹ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بلدالشیخ حیفا  
روستای بلدالشیخ در جنوب شرقی شهر حیفا قرار دارد که دوازدهم ژوئن سال ۱۹۳۹ هدف حمله گروهک تروریستی «هاگانا» قرار گرفت و صهیونیست‌های عضو گروه مذکور پنج نفر از ساکنان این روستا را ربوده و به قتل رساندند.

یکی از بازارهای شهر حیفا  
یک یهودی بمبی دستی را داخل بازاری در شهر حیفا پرتاب کرد که در نتیجه این اقدام جنایتکارانه ۹ نفر شهید و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

۱۹۴۷

حیفا    
شماری از صهیونیست‌های عضو دو گروهک تروریستی اتزل و لیحی بمبی را در یک جعبه سبزی در یکی از بازارهای حیفا تعبیه کردند که در پی انفجار آن ۷۸ نفر کشته و ۲۴ نفر دیگر زخمی شدند.

یافا    
گروهک تروریستی «آرگون» به روستای العباسیه واقع در شرق یافا هجوم آوردند و به سمت ساکنان آن تیراندازی کردند که این اقدام وحشیانه ۹ کشته و هفت  زخمی برجای گذاشت.

الخصاص    
یکی از روستاهای استان اقلیم صفد در شمال فلسطین اشغالی است. یک گروه مهاجم موسوم به «بالماخ» به روستای الخصاص در بخش شمالی دشت الحوله هجوم آوردند و ۱۰ شهروند بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند. همه قربانیان این جنایت زشت  را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند.

کشتار باب العامود  
باب العامود یکی از دروازه‌های شهر قدس است. این حمله که به شهادت ۱۴ نفر و زخمی‌شدن ۲۷ نفر انجامید، توسط گروهک تروریستی آرگون و توسط یک بشکه حاوی مواد منفجره انجام شد. ضمنا در فردای همین روز و در همین مکان، گروهک تروریستی مذکور به قتل ۱۱ شهروند عرب و دو انگلیسی اقدام کرد.

قدس  
یک صهیونیست عضو گروهک تروریستی آرگون که سوار بر یک خودروی در حال حرکت بود، بمبی را به بیروت پرتاب کرد که در نتیجه انفجار ۱۱نفر به شهادت رسیدند.

حیف  
یک تیم از اعضای گروهک‌های تروریستی به روستای بریک حمله کردند و۴۰ شهروند بی‌پناه را به خاک و خون کشیدند. 

بلد‌الشیخ    
روستایی در منطقه جبل‌الکرمل است. یک تیم از اعضای گروهک تروریستی بالماخ در آستانه آغاز سال جدید میلادی به روستای بلدالشیخ هجوم آوردند و به گفته منابع صهیونیستی، این اقدام وحشیانه به شهادت ۶۰ شهروند فلسطینی انجامید.

۱۹۴۸ 

هتل سمیرامس    
گروهک تروریستی آرگون با استفاده از مواد منفجره هتل سمیرامس واقع در محله القطمون را بر سر مسافران و کارکنان آن تخریب کردند. این اقدام جنایتکارانه به شهادت ۱۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۱ نفر انجامید.
   
دروازه یافا    
شماری از اعضای گروهک تروریستی آرگون بمبی را در منطقه دروازه یافا شهر قدس منفجر کردند که به شهادت ۱۸ فلسطینی و زخمی شدن ۴۱ نفر انجامید.
 
یافا  
شماری از اعضای گروهک تروریستی آرگون با استفاده از یک خودروی بمب‌گذاری شده ساختمان السرایا القدیمه در شهر یافا را ویران کردند. در جریان آن علاوه بر شهادت۳۰ فلسطینی، بناهای اطراف ساختمان مذکور نیز تخریب شد.
 
حیفا  
صهیونیست‌های تروریست که لباس سربازان انگلیسی را به تن داشتند به بهانه تفتیش وارد یک انباری در مجاورت ساختمان المغربی واقع در خیابان صلاح‌الدین شهر حیفا شده و یک بمب ساعتی را در آنجا کار گذاشتند که انفجار آن به ویرانی ساختمان المغربی و بناهای همجوار انجامید و در نتیجه آن ۳۱ زن، مرد و کودک به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.
 
حیفا  
صهیونیست‌های تروریست یک بشکه حاوی مواد منفجره را از محله‌ای با شیب بالا که مشرف بر خیابان عباس شهر حیفا بود، رها کردند که براثر انفجار آن برخی خانه‌ها بر سر ساکنان ویران شد. در این جنایت ۲۰ شهروند عرب به شهادت رسیدند و حدود ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. 
 
روستای سعسع      
گروهی از اعضای گردان سوم بالماخ وابسته به سازمان تروریستی هاگانا با حمله به روستای سعسع ۲۰خانه را بر سر صاحبانش ویران کردند. با آن‌که اهالی روستا پرچم‌های سفید را بر فراز خانه‌های خود برافراشته بودند اما دشمن صهیونیستی بدون توجه به این مسأله، حدود ۶۰ نفر از اهالی روستا را به شهادت رساند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند.
 
قدس  
گروهک تروریستی شترن خودروی نیروهای انگلیسی را دزدیدند و سپس آن را با مواد منفجره پر کردند و مقابل ساختمان السلام شهر قدس منفجر کردند که انفجار این خودرو به شهادت ۱۴ عرب و زخمی شدن ۲۶ نفر دیگر انجامید.
 
روستای الحسینیه  
گروهک تروریستی هاگانا به روستای الحسینیه حمله کرد و برخی منازل را با استفاده از مواد منفجره ویران کرد. این اقدام جنایتکارانه به شهادت بیش از ۳۰ نفر انجامید.
 
بازار شهر الرمله  
صهیونیست‌های تروریست در مارس ۱۹۴۸ به بازار شهر الرمله حمله کردند و ۲۵ شهروند فلسطینی را به شهادت رساندند.
 
قطار جنوب حیفا  
گروهک تروریستی شترن با جاسازی بمب در داخل قطار سریع‌السیر قاهره - حیفا و انفجار آن ۴۰ نفر ‌را شهید و ۶۰ نفر را زخمی کردند.
 
قطار حیفا- یافا  
یک تیم از اعضای گروهک تروریستی «هاگانه» قطار حیفا-یافا را هنگام عبور از نزدیکی منطقه نتانیا هدف قرار دادند که در جریان این اقدام جنایتکارانه، ۴۰نفر به شهادت رسیدند.

شهر جنین    
گروهک تروریستی «هاگانا» به روستای اللجون حمله کردند و ۱۳نفر از اهالی روستاها را به شهادت رساندند.

طبریا    
گروهک‌های تروریستی، یکی از ساختمان‌های شهر طبریا را تخریب کردند که این اقدام به شهادت ۱۴نفر از ساکنان آن انجامید.

حیفا    
مهاجمان غاصب صهیونیست نیمه‌شب به شهر حیفا هجوم آوردند و برخی منازل، خیابان‌ها و تأسیسات عمومی را به اشغال خود درآوردند و ۵۰شهروند عرب را به شهادت رسانده، ۲۰۰نفر دیگر را زخمی کردند. ساکنان شهر حیفا که غافلگیر شده بودند، زنان و کودکان خود را به سمت بندرگاه هدایت کردند تا به شهر عکا بروند و در حالی‌که زنان و کودکان به سمت بندرگاه می‌گریختند، صهیونیست‌ها به سمت آنان حمله کردند و ۱۰۰نفرشان را به شهادت رسانده،  ۲۰۰نفر دیگر را زخمی کردند.

صفد  
گروهک تروریستی «هاگانا» حدود ۷۰جوان ساکن شهر صفد را به شهادت رساندند.

روستای ابوشوشه - الرمله  
ابوشوشه یکی از روستاهای فلسطینی است که در فاصله پنج مایلی جنوب‌شرق شهر الرمله قرار دارد. سربازان صهیونیست عضو تیپ «جفعاتی» با محاصره روستاها از جهت‌های مختلف به سمت منازل روستا تیراندازی و از بمب‌های مورتر نیز استفاده کردند و پس از آن وارد روستا شدند و باز هم شروع به تیراندازی مستقیم کردند. در جریان این اقدام جنایتکارانه ۶۰ نفر از اهالی روستا به شهادت رسیدند.

شمال‌شرق غزه  
یک یگان نظامی ارتش رژیم اشغالگر قدس با زره‌پوش‌های خود به روستای بیت‌دراس یورش بردند. زنان، کودکان و سالمندان به سمت جنوب روستا حرکت کردند، غافل از این‌که روستا از جهت‌های مختلف محاصره شده است. وقتی که این افراد بی‌گناه به خروجی روستا رسیدند، صهیونیست‌ها به سمت آنان تیراندازی کردند؛ بدون توجه به این‌که افراد مذکور زن، کودک و سالمند هستند. نتیجه این جنایت زشت و وحشیانه شهادت ۲۶۰ شهروند فلسطینی بود.
 
الطنطوره    
تئودورکاتس صهیونیست در پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد عنوان کرد آنچه در الطنطوره رخ داد در واقع یک کشتار دسته‌جمعی بود. کاتس می‌گوید: الطنطوره توسط نیروهای گردان ۳۳ وابسته به تیپ‌های «الکسندرونی» اشغال شد که تاریخ آن نیز به روزهای ۲۲ و ۲۳ ماه می‌۱۹۴۸ باز‌می‌گردد. وقتی الطنطوره به دست ارتش اسرائیل افتاد، سربازان تا چند ساعت مشغول تعقیب افراد بودند و بعد از آن نیز به سمت ساکنان این منطقه تیراندازی کردند. ضمنا در گورستانی که قربانیان این کشتار در آنجا به خاک سپرده شده‌اند و تعداد آنان نیز به۲۰۰ نفر می‌رسد، بعدها یک پارکینگ خودرو ساخته شد.
 
اللد  
یک یگان کماندویی صهیونیست به فرماندهی موشه دایان به شهر اللد هجوم آوردند و کشتار وحشیانه و شرم‌آوری را در آنجا به راه انداختند. در ابتدا نیروهای صهیونیست این منطقه را به زیر آتش سنگین توپخانه خود گرفتند و به سمت هر جنبنده‌ای که در خیابان‌های شهر حرکت می‌کرد، شلیک می‌کردند. شهروندان به مسجد دهمش پناه بردند. نظامیان صهیونیست بلافاصله بعد از رسیدن به مسجده وارد آن شدند و ۱۷۶ غیرنظامی را که به آن پناه برده بودند به شهادت رساندند. ضمنا شمار کشتار وحشیانه اللد به ۴۲۶ نفر رسید.

استان الخلیل    
یک گردان از نیروهای عضو سازمان تروریستی «لیحی» به فرماندهی موشه دایان به روستای الدوایمه یورش بردند و شروع به بازرسی منازل کردند و در همین میان به سمت ساکنان نیز تیراندازی می‌کردند و برخی خانواده‌ها را نیز به طور کامل به شهادت رساندند. در جریان کشتار الدوایمه ۲۰۰ زن، مرد و کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.

عیلبون  
اشغالگران صهیونیست منطقه عیلبون را به اشغال خود درآورند و بعد از آن تمامی ساکنان را در یک‌ جا جمع کردند و از میان آنان ۱۴ جوان را به شهادت رساندند.

روستای الحوله  
نظامیان صهیونیست عضو تیم عملیاتی «کرمیلی» وابسته به ارتش رژیم اشغالگر قدس این روستا را به اشغال خود درآوردند و بعداز آن۷۰فلسطینی که حاضر به ترک روستا نشده بودند، در یک جا جمع کرد و همه آنان را به گلوله بستند.
 
صفد  
صفصاف یکی از روستاهای فلسطینی است که در استان صفد قرار دارد. گروهک‌های تروریستی صهیونیست وارد این روستا شدند و ۵۲نفر از مردان را انتخاب کرده و به رگبار بستند که در این جریان ۱۰نفر از آنان به شهادت رسیدند. ضمنا زنان فلسطینی از گروهک‌های صهیونیستی خواستند که بر آنان رحم روا دارند؛ ولی صهیونیست‌ها به این مسأله توجه نکردند و به سه موردتجاوز اقدام ورزیدند و چهار دخترجوان را نیز کشتند.

۱۹۵۳

کشتار قبیه    
یگان‌های ارتش اسرائیل به سرکردگی قصاب صبرا و شتیلا(آریل شارون) روستای قبیه را محاصره کردند. تعداد ساکنان این روستا در موقع کشتار ۲۰۰ نفر بود و تعداد سربازان اسرائیلی حمله کننده ۶۰۰ نفر. در ابتدا ارتش اسرائیل با توپخانه این روستا را بمباران کرد. سپس نیروهای اشغالگر اسرائیل به روستا حمله کردند. نتیجه این کشتار، ویران شدن ۵۶ منزل، مسجد، مدرسه و تنها آب انبار روستا بود. همچنین ۶۷ فلسطینی شهید و حدود صدها نفر مجروح شدند.

۱۹۵۶

کشتار قلقیلیه  
ارتش اشغالگر اسرائیل و گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست(شهرک‌نشینانی که همگی مسلح بودند) را همراهی چند تانک و گردان توپخانه و ۱۰فروند هواپیمای جنگنده به روستای قلقیلیه واقع در روی خط سبز حد فاصل بین سرزمین‌های اشغالی عربی ۱۹۴۸ و کرانه باختری حمله کردند که در نتیجه آن کل روستا ویران و ۷۰ نفر به شهادت رسیدند.
 
کشتار کفرقاسم  
در حمله ارتش صهیونیستی به روستای کفرقاسم در جنوب استان طولکرم۴۹ غیرنظامی فلسطینی شامل زن و مرد و پیر و جوان به شهادت رسیدند.

کشتار خان‌یونس  
ارتش اسرائیل در این روز به اردوگاه خان‌یونس در جنوب غزه حمله کرد و بیش از ۲۵۰فلسطینی را به خاک‌وخون کشید. صهیونیست‌ها تنها ۹روز پس از آن یعنی در۱۹۵۶.۱۱.۱۲ در همان اردوگاه، کشتار دیگری به‌پا کردند که در نتیجه آن ۲۷۵فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند. همچنین در همان روز، صد فلسطینی دیگر در اردوگاه رفح به دست صهیونیست‌ها کشته شدند. 

۱۹۸۲

صبرا و شتیلا  
رژیم‌صهیونیستی در سپتامبر ۱۹۸۲ جنایت دیگری را در کارنامه سیاه خود به ثبت رساند. اردوگاه‌های «صبرا و شتیلا» دو اردوگاه از مجموع ۱۲ اردوگاه محل اسکان آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان بودند. این رژیم جعلی از شانزدهم تا هجدهم سپتامبر ۱۹۸۲ کشتاری در این اردوگاه‌ها به‌راه‌انداخت که تعداد قربانیان آن بیش از ۲۰۰۰ نفر اعلام شد. برخی منابع حتی شمار قربانیان را بین ۵۰۰۰ ــ ۳۰۰۰ نفر تخمین زدند. این جنایت را نظامیان صهیونیست به فرماندهی آریل شارون، وزیر جنگ وقت رژیم‌صهیونیستی و نیروهای فالانژ لبنان انجام دادند و بیشتر کشته‌ها از زنان و کودکان و سالمندان بودند.

۱۹۹۰

کشتار مسجدالاقصی    
در این روز قبل از نماز ظهر چند نفر از یهودیان تندرو به نام «هیات امنای جبل‌هیکل» قصد داشتند سنگی را به‌عنوان یکی از ارکان هیکل دروغین و اسطوره خود در مسجدالاقصی قرار دهند که اهالی قدس از ورود آنها جلوگیری کردند. تندروهای یهودی به رهبری غرشون سلمون، رهبر امنای جبل‌هیکل و ۵۰۰۰ فلسطینی که قصد برگزاری نماز در مسجد را داشتند با هم درگیر می‌شوند. سربازان اسرائیلی در محل حادثه حاضر و وارد مسجدالاقصى می‌شوند تا با گشودن آتش روی تمامی افراد (زن، مرد، پیر، جوان و کودک) صحن خانه خدا را به خون مسلمانان بی‌دفاع و بی‌گناه آغشته کنند. در نتیجه این حمله، ۱۵۰ نفر زخمی و ۲۷۰ نفر دیگر نیز  بازداشت شدند. 

کشتار قانا    
این کشتار در ۱۸آوریل سال۱۹۹۶ رخ داد؛ زمانی که نیروهای اشغالگر اسرائیلی از روی عمد مقر وابسته به سازمان‌ملل را بعد از پناه‌گرفتن ۸۰۰ غیرنظامی در آن هدف قرار دادند؛ ۸۰۰ شهروند لبنانی و فلسطینی از ترس حملات رژیم‌صهیونیستی به این منطقه پناه آورده بودند که ۱۱۰ نفر از آنان به شهادت رسیدند و در میان آنان کودکان و زنان زیادی  دیده می‌شد.

کشتار اردوگاه جنین در۲۰۰۲    
کشتار در این روزها یکی از وحشتناک‌ترین جنایات بشر بود. ارتش اشغالگر اسرائیل در ۲۹ مارس ۲۰۰۲ حمله نظامی گسترده‌ای را به مناطق فلسطین‌نشین آغاز و در خلال آن تعدادی از شهرها و روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی را اشغال کرده، پس از دو هفته محاصره اردوگاه جنین و شروع جنگ شدید بین نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر به فرماندهی شائول موفاز این نیروها با تانک‌های خود وارد اردوگاه شدند و با تهاجمی گسترده پس از به پایان رسیدن مهمات نیروهای مقاومت، اردوگاه را به تصرف درآوردند. بعد از تسخیر اردوگاه، بسیاری از جوانان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها اعدام شدند. سپس تانک‌های اسرائیلی وارد شدند و برخی خانه‌های فلسطینیان را تخریب کردند. در نتیجه این جنایت هولناک، بیش از۲۰۰ نفر از مردم بی‌پناه اردوگاه جنین به شهادت رسیدند اما هنوز تعداد دقیق شهدایی که در گورهای دسته‌جمعی مدفون شده‌اند  مشخص نیست.

جنگ‌های غزه  
نوار غزه از سال۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ شاهد سه جنگ بزرگ با رژیم‌صهیونیستی بوده است و صهیونیست‌ها در هر جنگ مرتکب جنایت‌های وحشیانه‌ای علیه فلسطینی‌ها شدند. در جنگ نخست در دسامبر۲۰۰۸ و طی ۲۲ روز۱۴۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. جنگ دوم در نوامبر۲۰۱۲ آغاز و به شهادت ۱۸۹فلسطینی منجر شد. جنگ سوم نیز از هشتم  جولای۲۰۱۴ آغاز شد و ۵۱روز ادامه یافت و طی آن ۲۰۱۶ فلسطینی به شهادت رسیدند. پس از سال ۲۰۱۴ نیز صهیونیست‌ها جنایت‌های متعددی را مرتکب شده‌اند اما بزرگ‌ترین آنها حملات روزهای اخیر آنها به مناطق مسکونی و غیرنظامی در غزه است که تا به این لحظه صدها شهید و مجروح برجای گذاشته است.
 
قاتل باسابقه
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها