دادگاه تجدید‌نظر شهروند ایرانی با حواشی عجیبی برگزار شد

تهدید سوئد به بازداشت شاهدان «حمید نوری»‌!

جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد که دور جدید آن از ۱۷ مهر آغاز شده و قرار است تا ۱۷ آبان ادامه داشته باشد، دیروز هم برگزار شد. در دادگاه تجدیدنظر، وکیل گروهک تروریستی منافقین ادعاهایی بی‌ارتباط با پرونده مطرح کرد و این در‌حالی است که پیش از این هم فشارها علیه حمید نوری به‌واسطه عدم اجازه به شهود، چهار سال حبس در انفرادی و عدم دسترسی آزاد به وکیل ادامه داشته است.
کد خبر: ۱۴۲۹۶۳۳
 
آخرین دور از دادگاه تجدیدنظر حمید نوری از ۱۷مهر آغاز و تا ۱۷آبان ادامه خواهد داشت اما دولت سوئد حتی در آستانه آخرین دور از دادگاه تجدیدنظر حمید نوری، به‌صورت عمدی کارشکنی‌های خود را ادامه داد تا این محاکمه به‌صورت کاملا یک‌طرفه ادامه پیدا کند، به‌طوری‌که پس از درخواست و اصرار وکلای حمید نوری، دادگاه سوئد پذیرفت شهود حمید نوری در دادگاه شهادت دهند اما در کمال تعجب، دادستان تهدید کرد که اگر شهود نوری بخواهند در دادگاه حاضر شوند، ممکن است دستگیر شوند؛ این از عجیب‌ترین رویداد‌های تاریخی و قضایی سوئد است که شاهدان یک طرف دادگاه تهدید به بازداشت می‌شوند. در نهایت به‌دلیل تهدید‌های دادستان سوئد، قرار بر این شد سه شاهد حمید نوری به‌صورت ویدئوکنفرانس در این جلسه حاضر شوند اما کارشکنی‌های تعمدی دولت سوئد عملا امکان حضور این شهود را حتی به‌صورت ویدئوکنفرانس غیرممکن کرد. با وجود این پس از برگزاری جلسه دادگاه تجدیدنظر مجید نوری، فرزند این شهروند ایرانی درباره جزئیات آن با انتشار ویدئویی در رسانه اجتماعی ایکس از حاشیه این جلسه دادگاه، گفت: تلویزیون گروهک تروریستی منافقین در حال تهیه گزارش بودند و دلیل تهیه گزارش این است که کنت لوئیس، وکیل این گروهک در دادگاه صحبت کرد. وی یادآور شد: وکیل منافقین در جلسه دادگاه، پرونده را به‌ کلی رها کرده و به‌دنبال این است که لکه ننگی را از گروهک تروریستی منافقین پاک کند. فرزند حمید نوری گفت: صرف‌نظر از کشتار‌هایی که منافقین علیه مردم ایران مرتکب شده و نمی‌توانند آن را انکار کنند، یکی از جنایت‌های این فرقه، همکاری با رژیم بعث عراق علیه ملت خودشان بوده و تمام تلاشی که کنت لوئیس امروز کرد، در جهتی است که این ننگ را پاک کند. به گفته مجید نوری، قاضی دادگاه به وکیل منافقین تذکر داده و گفته که اظهارات وی مرتبط با پرونده نیست.
فرزند حمید نوری گفت: حتی اگر در این دادگاه نیز منافقین پیروز شوند، این همکاری با رژیم بعث لکه ننگ بزرگی است که تلاش می‌کنند آن را پاک کنند؛ برای منافقین باخت در این پرونده مهم نیست و آنچه اهمیت دارد پاک کردن این لکه ننگ است. پیش از این هم هانا لارسون، وکیل نوری از شرایط بازداشتگاه وی ازجمله وضعیت تماس‌ها و ملاقات‌های حمید نوری انتقاد کرده و گفته بود: در یکی از تماس‌های اخیر به‌طور کلی تماس را قطع کردند و اجازه ادامه صحبت را ندادند. همچنین وی تاکید کرده بود که در زمینه لغو موانع برای برقراری تماس‌ها از سوی بازداشتگاه اقدامی نشده است. لارسون در ادامه به مشکلات حمید نوری در زمینه نیاز به چشم‌پزشک و دندانپزشک اشاره کرده و گفته بود که همچنان در این زمینه مشکلات دسترسی برای حمید نوری وجود دارد.
   
پرونده‌سازی سوئد برای شهروند ایرانی 
حمید نوری، شهروند ایرانی است که منافقین او را به لانه گرگ‌ها کشانده‌اند و این بار خط و ربط تباهی‌شان به سوئد می‌رسد. شاید برخی فکر کنند حمید نوری یکی از مسئولان جمهوری اسلامی یا فردی نزدیک به هرم قدرت است، درحالی که ۳۱ سال است که از قدرت کناره‌گیری کرده است. او در حالی تا دهه ۷۰ کارمند قوه قضاییه بود که در سال ۱۳۷۰ خود را بازنشسته کرد و از آن زمان وارد شغل آزاد شد اما از ۱۸ آبان ۱۳۹۸ همه‌چیز برای این شهروند ایرانی تغییر کرد. حمید نوری که دچار عملیات فریب شده بود، وقتی در اواسط آبان سه سال پیش به استکهلم رسید به محض ورود به فرودگاه این شهر با اتهام سنگین و جعلی «جنایت جنگی» و «قتل عمد» مواجه و بازداشت شد و در روند پیچیده قضایی کشور سوئد، دادستان برای او تقاضای حبس ابد کرد، هرچند نوری همه اتهام‌ها علیه خود را نمایشنامه و داستان جعلی و غیرمستند، اعلام کرد اما با این حال دادگاه سوئد در رفتاری یک‌طرفه نه تنها اجازه دفاع به او نداده که او از کمترین شرایط انسانی برای یک زندانی هم برخوردار نیست و اکنون چهار سال است که در انفرادی به‌سر می‌برد؛ آن هم در کشوری که ادعای حقوق بشری دارد و اما نقض‌کننده اصلی حقوق انسانی مانند متحد خود اسرائیل است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها